Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
HABILITATS GIMNÀSTIQUES I ARTÍSTIQUES

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Desde la asignatura que nos ocupa, nos centraremos en los aspectos necesarios para poder abordar las habilidades gimnásticas y artísticas, dentro de los distintos ámbitos de aplicación: educativo, competitivo y recreativo.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1.1 : Capacitat d'identificació, relació, anàlisi, síntesi i aplicació dels continguts conceptuals determinats per les matèries de la titulació de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
  • CG1.2 : Capacitat de gestió de la informació i el coneixement en situacions noves i complexes, resolució de problemes i presa de decisions per al desenvolupament de continguts instrumentals i procedimentals de les matèries del grau de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
  • CG3.1 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat en el camp de la docència, l'entrenament, la promoció de la salut i la recreació esportiva.
  • CG3.2 : Atenció i reconeixement de la diversitat i multiculturalitat en l'àmbit de docència i aprenentatge, l'entrenament, la promoció de la salut i la recreació.

 

Competències específiques (CE)

  • CE10 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat per a la docència i l'aprenentatge de l'activitat física entre la població adulta, majors i discapacitats.
  • CE13 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat del camp de la promoció d'hàbits perdurables i autònoms de pràctica de l'activitat física i de l'esport amb una atenció especial a la diversitat i multiculturalitat.
  • CE15 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat per a controlar el procés d'entrenament en els esports individuals i col·lectius, esports amb implementos, esports del mar, habilitats gimnàstiques i pilota valenciana sabent seleccionar i utilitzar el material i equipament esportiu adequat per a cada tipus d'activitat.
  • CE17 : Destresa per a dissenyar i supervisar programes d'activitats fisicoesportives de caràcter recreatiu.
  • CE2 : Capacitat de gestió i aplicació dels coneixements sobre l'efecte de la pràctica de l'exercici físic en els aspectes psicològics, socials i educatius en l'ésser humà.
  • CE4 : Capacitat de gestió i aplicació dels coneixements sobre els factors comportamentals, socials i educatius que condicionen la pràctica de l'activitat física i l'esport.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Capacitat per a conèixer i desenvolupar els fonaments bàsics de les habilitats gimnàstiques i artístiques.
  • Capacitat per a conèixer i transmetre les bases de les habilitats gimnàstiques bàsiques.
  • Utilització i capacitat per a controlar l'aplicació de les habilitats gimnàstiques bàsiques.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

1. Identificar y diferenciar las características generales de las diferentes manifestaciones de las habilidades gimnásticas y artísticas. 2. Describir los aspectos técnicos e identificar los errores de los diferentes elementos acrobáticos y gimnásticos, así como de sus variantes en los distintos aparatos y superficies. 3. Conocer las ayudas, vigilancias y la variedad de ejercicios de progresión, tan necesarias para un aprendizaje eficaz y seguro dentro de las habilidades gimnásticas. 4. Conocer los distintos planteamientos metodológicos y de evaluación y su aplicación en los diferentes ámbitos: educativo y competitivo. 5. Experimentar la práctica de elementos acrobáticos y gimnásticos de base y sus variaciones, en los distintos aparatos de las distintas modalidades. 6. Elaborar y trasladar a la práctica las progresiones adecuadas para el proceso de enseñanza-aprendizaje de la técnica de los elementos acrobáticos y gimnásticos. 7. Dominar las ayudas y vigilancias necesarias para la consecución del proceso de enseñanza-aprendizaje. 8. Identificar los errores comunes en los elementos acrobáticos y gimnásticos de base. 9. Crear y realizar distintas construcciones de enlaces y encadenamientos así como composiciones gimnásticas en el aparato de suelo. 10. Ser capaz de utilizar diferentes metodologías de enseñanza-aprendizaje en una aplicación práctica de estas habilidades en sus diferentes ámbitos. 11. Ser capaz de llevar a cabo un proceso de evaluación a nivel educativo de las habilidades gimnásticas y acrobáticas. 12. Sensibilizar y concienciar al alumnado del riesgo que supone una práctica no responsable; esta es, sin adoptar las medidas de seguridad adecuadas para la ejecución de los elementos por muy sencillos que parezcan. 13. Fomentar el trabajo en equipo como fórmula para garantizar un aprendizaje completo, teniendo en cuenta las aportaciones y actuaciones de los compañeros y respetando los distintos ritmos de trabajo. 14. Valorar la riqueza expresiva de las distintas modalidades de la gimnasia. 15. Desarrollar la confianza en uno mismo y la capacidad para superar dificultades, valorando las propias posibilidades y limitaciones.

 

 

Dades generals

Codi: 16518
Professor/a responsable:
AVALOS RAMOS, MARIA ALEJANDRA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Àrea: DIDÀCTICA DE L'EXPRESSIÓ CORPORAL
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 1,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix