Facultats i centres
Serveis administratius
Serveis generals
L'assignatura Atenció a les Necessitats Educatives Específiques a l'Educació Primària pertany al mòdul de Formació Bàsica, dins de la formació generalista del Grau d'Educació Primària, assignant-li 6 crèdits ECTS i situada en el 2º curs, segon quadrimestre. Aquesta assignatura pertanyent a l'àrea de Didàctica i Organització Escolar, centra el desenvolupament dels seus continguts a oferir als futurs professionals d'aquesta etapa educativa, una major comprensió, quant a identificació, prevenció i atenció i suport educatiu d'acord amb les necessitats educatives especials de l'alumnat als centres i aules, dins del marc general del currículum escolar. Amb aquesta assignatura es contribueix, dins del Grau d'Educació Primària a desenvolupar la capacitat de valorar la diversitat com un fet natural i integrar-la positivament a l'aula i donar una resposta inclusiva a les necessitats educatives especials del seu alumnat.
Aquesta assignatura està relacionada amb altres disciplines com: Gestió i innovació en contextos educatius; Dificultats d'aprenentatge i Trastorns del desenvolupament: característiques evolutives; Prácticum I; Prácticum II; Treball Fi de Grau.
Competències generals del títol (CG)
Competències específiques (CE)
- Dominar i emprar la terminologia específica de la matèria tant dels continguts teòrics com a pràctics.
- Conèixer els continguts de la matèria, analitzant, interpretant i reflexionant sobre els mateixos.
- Ser capaç d'aplicar la normativa legislativa actual en matèria d'atenció a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu a l'Educació Primària.
- Identificar a nivell d'aula les possibles dificultats d'aprenentatge i trastorns del desenvolupament de l'alumnat per a la seva posterior derivació als especialistes de suport psicopedagògic per a la realització de l'Informe Psicopedagògic que es requereixi.
- Realitzar actuacions a nivell de centre i d'aula per prevenir futures dificultats d'aprenentatge i una possible inadaptació escolar.
- Planificar una resposta educativa inclusiva i les mesures d'adaptació curricular o unes altres que requereixi l'alumnat en funció de les seves necessitats educatives especials