Facultats i centres
Serveis administratius
Serveis generals
L’assignatura de Psicologia del Desenvolupament s’inclou dintre del mòdul “Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat” del Pla d’estudis del Grau d’Educació en Mestre en Educació Primària. Esta matèria se situa en el primer quadrimestre del primer curs amb els propòsit d’introduir a l’alumnat en continguts fonamentals del procés evolutiu del menor.
Els continguts de Psicologia del Desenvolupament se centren en analitzar i comprendre els principals hites del desenvolupament humà (físic, cognitiu, emocional, moral i social) des de el naixement fins l’adolescència i la seua implicació en l’aprenentatge, emfatitzant en el període evolutiu dels 6 fins els 12 anys. També es presenten les principals teories explicatives del desenvolupament, així com la implicació que té el/la mestre/a en el desenvolupament integral dels xiquets/es en l’edat escolar.
Esta assignatura de formació bàsica, estableix les bases a partir de les quals l’alumnat pot entendre les característiques dels seus alumnes per optimitzar el seu desenvolupament i el procés d’ensenyança-aprenentatge. Per tat, els seus continguts complementaran els d’altres assignatures com Psicologia de l’Educació i Psicologia de la Instrucció.
Competències generals del títol (CG)
Competències específiques (CE)
Part teòrica:
- Conèixer les diferents perspectives teòriques que expliquen el desenvolupament humà.
- Conèixer l’objecte d’estudi i les dimensions de la Psicologia del Desenvolupament.
- Comprendre i distingir els diferents aspectes del desenvolupament físic, psicomotor, cognitiu, afectiu, moral i social en cada una de les etapes evolutives des del naixement fins l’adolescència.
- Aprofundir en l’anàlisi dels diferents factors personals (biològics, psicològics i socials) i contextuals que intervenen en el desenvolupament dels nens/es.
Part pràctica:
- Potenciar l’aplicació a contextos reals dels coneixements tractats en la part teòrica.
- Fomentar les capacitats de reflexió, anàlisi i síntesi.
- Treballar en grup les activitats de forma activa i col•laborativa.
- Utilitzar fonts bibliogràfiques (base de dades, catàleg de la universitat, etc.) relatives als continguts de la Psicologia del Desenvolupament.