Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

Urbanismo 3 es la tercera asignatura obligatoria en materia de Urbanística del itinerario docente del Grado en Fundamentos de la Arquitectura. Se imparte durante el segundo cuatrimestre del tercer curso de la titulación (https://web.ua.es/docenciaurbanismo).

Continuando con la docencia seguida en las asignaturas Urbanismo 1 y Urbanismo 2 de la misma área de conocimiento, en Urbanismo 3 se plantea que los estudiantes adquieran los conocimientos que les posibilita el proyectar Entornos Urbanos Sostenibles.

Para ello, se estudian Sistemas de Indicadores de Sostenibilidad Urbana y modelos de Movilidad eficiente que favorezcan el transporte colectivo, a favor de entornos peatonalizados frente a espacios rodados.

La ordenación proyectada se materializará tipológicamente bajo criterios de eficiencia energética y recursos bioclimáticos.

 

Calendario

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG-1 : Conèixer la història i les teories de l'arquitectura, així com les arts, tecnologies i ciències humanes relacionades amb aquesta.
  • CG-3 : Conèixer l'urbanisme i les tècniques aplicades en el procés de planificació.
  • CG-5 : Conèixer els problemes físics, les diverses tecnologies i la funció dels edificis, per tal de dotar-los de condicions internes de comoditat i protecció dels factors climàtics.
  • CG-7 : Comprendre les relacions entre les persones i els edificis i entre aquests i l'entorn, a més de la necessitat de relacionar els edificis i els espais situats entre aquests en funció de les necessitats i de l'escala humanes.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB 2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
  • CB 3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • CB 4 : Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat o no especialitzat.

 

Competències transversals pròpies:>>instrumentals cognitives

  • CT-14 : Habilitat per a l'elaboració del pensament abstracte. Habilitat per a construir conceptes genèrics a partir d'un coneixement empíric.

 

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT-1 : Capacitat d'ús d'una segona llengua. Capacitat d'utilitzar l'anglés amb fluïdesa per a accedir a la informació tècnica, respondre a les necessitats de la societat i poder ser autosuficient en la preparació de la pròpia vida professional.
  • CT-8 : Capacitat d'adoptar el mètode científic. Capacitat d'adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos, tant a nivell acadèmic com professional.
  • CT-9 : Capacitat d'autocrítica. Disposar de la capacitat d'autocrítica necessària per a analitzar i millorar la qualitat d'un projecte.

 

Competències transversals pròpies:>>instrumentals metodològiques

  • CT-17 : Habilitat per a resoldre problemes. Capacitat per a orientar la informació i els instruments d'acció cap a la resolució de conflictes prèviament diagnosticats.
  • CT-18 : Habilitat per a prendre decisions. Capacitat per a entendre la complexitat dels contextos en què produïm transformacions i prendre-hi decisions creatives de manera responsable.
  • CT-20 : Habilitat per a integrar els diversos sabers i disciplines. Capacitat d'entendre la dimensió múltiple dels problemes en què s'intervé i habilitat per a seleccionar i incorporar els arguments més eficaços.

 

Competències transversals pròpies:>>interpersonals individuals

  • CT-25 : Actuar d'acord amb els propis valors, motivacions i opinions. Capacitat per a crear i proposar contextos operatius propis a partir de la nostra especial manera d'estar en el món, assumint les nostres responsabilitats individuals per a la creació d'un món millor.

 

Competències transversals pròpies:>>interpersonals socials

  • CT-28 : Habilitat per a dissenyar i gestionar propostes que incorporen responsabilitat social i mediambiental. Capacitat per a entendre el compromís amb l'entorn social i físic que impliquen els processos de transformació d'aquest.

 

Competències específiques:>>Bloc Projectual

  • CE-34T : Aptitud per a suprimir barreres arquitectòniques.
  • CE-35T : Aptitud per a resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent-hi l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural.
  • CE-36T : Aptitud per a catalogar el patrimoni edificat i urbà i planificar-ne la protecció.
  • CE-37T : Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
  • CE-38T : Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar projectes urbans.
  • CE-39T : Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar la direcció d'obres.
  • CE-40T : Capacitat per a elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans.
  • CE-42T : Capacitat per a exercir la crítica arquitectònica.
  • CE-43T : Capacitat per a realitzar projectes de seguretat, evacuació i protecció en immobles.
  • CE-44T : Capacitat per a redactar projectes d'obra civil.
  • CE-45T : Capacitat per a dissenyar i executar traçats urbans i projectes d'urbanització, jardineria i paisatge.
  • CE-48 : Coneixement adequat de les teories generals de la forma, la composició i els tipus arquitectònics.
  • CE-51 : Coneixement adequat dels mètodes d'estudi de les necessitats socials, la qualitat de vida, l'habitabilitat i els programes bàsics d'habitatge.
  • CE-52 : Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals.
  • CE-53 : Coneixement adequat de les tradicions arquitectòniques, urbanístiques i paisatgístiques de la cultura occidental, a més dels seus fonaments tècnics, climàtics, econòmics, socials i ideològics.
  • CE-55 : Coneixement adequat de la relació entre els patrons culturals i les responsabilitats socials de l'arquitecte.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

Dotar al alumnado de las herramientas necesarias tanto para analizar fragmentos de ciudad como para proyectar Entornos Urbanos Sostenibles y Espacios Públicos Eficientes desde campos relacionados con la morfología urbana, la movilidad, la complejidad, el metabolismo urbano, la biodiversidad y la cohesión social.

 

 

;

Dades generals

Codi: 35529
Professor/a responsable:
SERRANO ESTRADA, LETICIA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 2,40
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: EDIFICACIÓ I URBANISME
    Àrea: URBANÍSTICA I ORDENACIÓ DEL TERRITORI
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 2,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix