Competencies and objectives
- Course context for academic year 2016-17
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17
Course context for academic year 2016-17
La asignatura Fundamento de los Videojuegos proporciona las bases para el análisis, diseño e implementación de videojuegos 2D y 3D. Es una asignatura con orientación práctica que seguirá la metodología de "Aprendizaje Basado en Proyectos". Se trata de una asignatura obligatoria, base del itinerario "i1: Creación y Entretenimiento", y relacionada directamente con las asignaturas "Videojuegos I" y "Videojuegos II".
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
UA Basic Transversal Competences
- CT1 : Foreign language skills.
- CT2 : Computer and information technology skills.
- CT3 : Oral and written communication skills.
Specific Competences:>>Specific
- C19 : Understand and apply basic computer graphics techniques, including 2D, 3D, rendering and lighting.
- C2 : Prepare and direct multimedia engineering projects efficiently and effectively, paying attention to all factors relating to viability, sustainability, legislation, health and safety at work, regulations, standardisation and accessibility and gender equality related with the information society when developing projects.
- C22 : Guarantee acceptable quality levels (performance, security, continuity, integrity, reliability) when distributing and storing multimedia content.
- C23 : Design and develop videogames and simulation systems.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17
* Capacidad para distinguir los distintos tipos de videojuegos
* Capacidad para generar nuevas ideas de videojuegos valorando su idoneidad
* Conocimiento y aplicación de los elementos básicos de la arquitectura de un videojuego 2D y 3D
* Conocimiento y aplicación de las estructuras de datos, patrones de diseño y algoritmos más usuales en el campo de videojuegos
* Capacidad de construir sistemas que utilicen gráficos en tiempo real
* Conocimiento de Inteligencia Artificial para videojuegos y su diferencia con la IA tradicional
* Conocimiento de casos reales de mercado en el mundo de los videojuegos
* Capacidad para trabajar en grupo utilizando la metodología del Aprendizaje Basado en Proyectos
* Capacidad de presentar un proyecto al público de manera efectiva
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