Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2010-11

La asignatura Matemáticas II pretende inculcar al alumnado conocimientos básicos de Álgebra y Geometría útiles en la formación de un estudiante de Ingeniería Multimedia.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

UA Basic Transversal Competences

  • CT2 : Computer and information technology skills.
  • CT3 : Oral and written communication skills.

 

Specific Competences:>>Basic

  • B1 : Solve mathematical problems arising in multimedia engineering by using one's knowledge of algebra, geometry, differential and integral calculus, numerical methods, statistics and optimisation.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2010-11

El objetivo general es que el alumnado adquiera el conocimiento de las materias básicas y tecnologías que le capaciten para el aprendizaje y desarrollo de nuevos métodos y tecnologías, así como las que les doten de una gran versatilidad para adaptarse a nuevas situaciones, resolver problemas con iniciativa, autonomía y creatividad, en la profesión de Ingeniero/a Multimedia.
En particular, se pretende que el alumnado sea capaz de resolver los problemas matemáticos que puedan plantearse en la ingeniería multimedia aplicando conocimientos de álgebra, geometría y cálculo integral.

 

 

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General

Code: 21006
Lecturer responsible:
TORTOSA GRAU, LEANDRO
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: SCIENCE OF COMPUTING AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE
    Area: SCIENCE OF COMPUTING AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught