Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
La contribució de l'assignatura al perfil professional del títol es basa en els següents aspectes:
- Estudi dels components electrònics discrets bàsics com a elements de partida per a la construcció de circuits d'aplicació: l'estudi del funcionament dels circuits analògics i digitals es basa en el coneixement de components discrets com ara resistències, díodes i transistors.
- Primera presa de contacte de l'estudiant amb instrumentació electrònica (font d'alimentació, generador de senyal, multímetre, oscil·loscopi) així com amb els seus primers muntatges elèctrics.
- Complementarietat amb les assignatures Anàlisi de Circuits i Computadors, de primer i segon quadrimeste, respectivament.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT13 : Capacitat d'adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos tant en l'àmbit acadèmic com en el professional.
- CT6 : Capacitat d'utilitzar la llengua anglesa amb fluïdesa per a accedir a la informació tècnica, respondre a les necessitats de la societat, i poder ser autosuficient en la preparació de la seua vida professional.
- CT9 : Capacitat de treball en grup.
Competències específiques:>>bàsiques
- B4 : Comprensió i domini dels conceptes bàsics de sistemes lineals i les funcions i transformades relacionades, teoria de circuits elèctrics, circuits electrònics, principi físic dels semiconductors i famílies lògiques, dispositius electrònics i fotònics, tecnologia de materials i la seua aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria.
Competències específiques: >> competències comunes a la branca de Telecomunicació
- C3 : Capacitat per a utilitzar eines informàtiques de recerca de recursos bibliogràfics o d'informació relacionada amb les telecomunicacions i l'electrònica.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Coneixement de matèries bàsiques i tecnologies, que elcapacite per a l'aprenentatge de nous mètodes i tecnologies, i també perquè el dote d'una gran versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
- Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses, incloent-hi la responsabilitat ètica i professional de l'activitat de l'enginyer tècnic de telecomunicació.
- Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques.
- Capacitat de treballar en un grup multidisciplinari i en un entorn multilingüe i de comunicar, tant per escrit com de manera oral, coneixements, procediments, resultats i idees relacionades amb les telecomunicacions i l'electrònica.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
- Familiarització amb els components electrònics bàsics.
- Capacitat per interpretar correctament les dades tècniques dels components.
- Dissenyar i analitzar circuits electrònics analògics bàsics.
- Familiarització amb la instrumentació de laboratori i adquisició de la capacitat per abordar i solucionar alguns dels problemes típics de la implementació pràctica de circuits.
Dades generals
Codi:
20000
Professor/a responsable:
Ballester Berman, Josep David
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,50
Crèdits pràctics:
0,90
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FISICA, ENGINYERIA DE SISTEMES I TEORIA
Àrea: TEORIA DEL SENYAL I COMUNICACIONS
Crèdits teòrics: 1,5
Crèdits pràctics: 0,9
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ENGINYERIA EN SO I IMATGE EN TELECOMUNICACIÓ
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 1)