Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
DIRECCIÓ DE MÀRQUETING

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2016-17

 

Esta asignatura proporciona al alumno las herramientas básicas para un adecuado asesoramiento y gestión comercial de la empresa. El conocimiento del subsistema comercial empresarial y de sus diversos elementos, en particular las estrategias y tácticas de marketing, permite alcanzar de manera más eficiente los objetivos de la empresa y mejorar sus resultados, así como mantener un óptimo funcionamiento de la misma dentro de un entorno competitivo cambiante.

La asignatura se encuadra dentro de la Economía de la Empresa, relacionándose estrechamente con las materias de Dirección Estratégica, Finanzas y Contabilidad -cursadas con anterioridad, en el mismo curso o con posterioridad en el orden temporal del Grado-. Asimismo, se relaciona con otras materias de marketing de cursos precedentes, al profundizar en las herramientas de marketing indicadas en la materia básica de Introducción al Marketing y al emplear técnicas de recogida y análisis de datos con la materia obligatoria de Investigación Comercial; y servirá para la toma de decisiones expuestas en la materia obligatoria de Marketing Estratégico y en las optativas de Distribución Comercial, Comunicación en Marketing, Dirección de Ventas y Marketing Internacional, en el curso posterior.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat per a la recerca i anàlisi d'informació.
  • CG5 : Capacitat per a la presa de decisions aplicant els coneixements a la pràctica.

 

Competències específiques (CE)

  • CE4 : Emetre informes d'assessorament sobre situacions concretes d'empreses i mercats.
  • CE7 : Ser capaç d'aplicar diversos instruments tècnics de màrqueting i investigació comercial a l'anàlisi de l'empresa en el seu entorn.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Ser capaç d'identificar i il·lustrar els factors determinants que influeixen i condicionen la direcció de màrqueting en l'empresa. Adquirir coneixements teòrics i conceptuals bàsics per a la presa de decisions de direcció de màrqueting en l'empresa. Ser capaç de diagnosticar la situació de l'empresa, valorant a partir dels registres rellevants d'informació la seua situació i previsible evolució, per a poder prendre decisions de direcció de màrqueting. Conèixer i saber els mitjans i programes informàtics disponibles per a desenvolupar una proposta d'assessorament de direcció de màrqueting. Saber redactar un informe de direcció de màrqueting. Conèixer i analitzar les accions i estratègies òptimes per a la gestió de la cartera de productes de l'empresa. Comprendre les accions i estratègies de preu per a la creació de valor en l'empresa. Comprendre i saber el funcionament del sistema de distribució comercial. Comprendre les accions i estratègies de comunicació de l'empresa.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17

 

 

Dades generals

Codi: 22023
Professor/a responsable:
RUIZ CONDE, MARIA DEL ENAR
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: MARKETING
    Àrea: COMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix