Facultats i centres
Serveis administratius
Serveis generals
L’assignatura Direcció d’Operacions forma part de la matèria “Organització d’empreses” i s’imparteix en el segon semestre del primer curs de la titulació. Amb aquesta assignatura es pretén que l’alumnat comprenga la problemàtica de les operacions en l’empresa i la relació que tenen amb la resta d’àrees funcionals i l’estratègia de l’empresa. També s’estudien eines de planificació i control en l’àrea de les operacions, i també els processos de millora de l’organització en el context de la direcció d’operacions. Aquesta assignatura s’estudia amb posterioritat a “Fonaments d’Economia de l’Empresa” que proporciona els coneixements bàsics sobre l’Administració de les Organitzacions. Així, la disciplina “Direcció d’Operacions” se centra en l’estudi d’un dels subsistemes empresarials de les organitzacions, les operacions/producció, i té una relació directa amb altres assignatures del grau d’ADE en les quals s’estudien altres subsistemes empresarials i altres conceptes de direcció i gestió més específics, com són:
• Introducció al Màrqueting, de 1r curs.
• Disseny de l’Organització, de 2n curs.
• Finances, de 3r curs.
• Direcció Estratègica de l’Empresa I, de 3r curs.
• Direcció Estratègica de l’Empresa II, de 3r curs.
• Estratègia i Direcció Internacional de l’Empresa, de 4t curs.
• Creació d’Empreses, de 4t curs.
• Direcció de Recursos Humans, de 4t curs.
• Gestió de la Qualitat i del Medi Ambient, de 4t curs.
Competències generals del títol (CG)
Competències generals de la UA (CGUA)
Competències específiques (CE)
Comprendre la problemàtica de les operacions en l'empresa i la relació amb la resta d'àrees funcionals i l'estratègia de l'empresa. Conèixer i saber aplicar eines de planificació i control en l'àrea de les operacions. Identificar oportunitats de millora en l'organització en el context de la direcció d'operacions.
1. Comprendre la problemàtica de les operacions en l’empresa i la relació que tenen amb la resta d’àrees funcionals i l’estratègia de l’empresa.
2. Conèixer i saber aplicar eines de planificació i control en l’àrea de les operacions.
3. Identificar oportunitats de millora en l’organització en el context de la direcció d’operacions.
4. Aprendre a usar models matemàtics de presa de decisions.
5. Desenvolupar un esperit crític davant de les situacions de l’empresa.