Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2013-14

Esta asignatura se desarrolla en el 8º cuatrimestre del Grado de Turismo y es optativa, pudiendo ser escogida por el alumnado de los dos itinerarios formativos que se ofrecen. Está relacionada con las asignaturas Sociología del Turismo, Antropología del Turismo e Investigación de Mercados Turísticos. 

 

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)

  • CGUA2 : Be able to use basic ICT tools at user level.

 

Specific Competences (CE)

  • CE23 : Analyse the impacts generated by tourism.
  • CE3 : Understand the dynamic and evolutionary nature of tourism in the new leisure society.
  • CE5 : Convert and empirical problem into an object of research and draw conclusions.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2013-14

Tras su aprovechamiento, el alumno/a será capaz de realizar un proyecto de investigación para estudiar con rigor científico cualquier aspecto del ámbito turístico. Por lo tanto, se espera que sea útil para quienes deseen reforzar los conocimientos adquiridos en el Grado de cara a la redacción del Trabajo de Fin de Grado.

 

 

General

Code: 23754
Lecturer responsible:
HUETE NIEVES, RAQUEL
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: SOCIOLOGIA I
    Area: SOCIOLOGY
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught