Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2014-15

Esta asignatura es la primera en la secuencia de Microeconomía y tiene su continuación en la asignatura Microeconomía Intermedia del primer semestre de segundo curso. Se encuadra dentro de la materia Análisis Económico.
El objetivo de esta asignatura es proporcionar al estudiante los conocimientos básicos para comprender y analizar los problemas económicos. Además le enseña a utilizar el razonamiento analítico mediante la construcción de modelos sencillos para plantear problemas económicos y resolverlos. 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG2 : Capacitat de treballar en equip.
  • CG3 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG5 : Capacitat per a la presa de decisions aplicant els coneixements a la pràctica.
  • CG8 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Capacitat de síntesi.

 

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglès.
  • CGUA3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències específiques (CE)

  • CE11 : Conèixer les eines d'anàlisi estratègica més habituals en l'anàlisi de l'empresa i el seu entorn.
  • CE15 : Preparar la presa de decisions en empreses i organitzacions, especialment en els nivells operatiu i tàctic.
  • CE3 : Valorar a partir dels registres rellevants d'informació la situació i previsible evolució d'una empresa.
  • CE6 : Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals sobre com funciona l'economia.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Utilitzar raonaments analítics per a plantejar problemes econòmics i resoldre'ls. Comprendre el paper dels preus en l'economia i la determinació d'aquests en els diferents tipus de mercats. Entendre el paper dels incentius i de les decisions estratègiques en el comportament d'empreses i consumidors i la seua importància en el disseny de les polítiques econòmiques i les institucions. Entendre la naturalesa dinàmica de les relacions econòmiques, el paper de les decisions intertemporals i de les expectatives dels participants en els mercats.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2014-15

Al concluir el curso, el estudiante debe saber:
- Formalizar el comportamiento de los agentes individuales ya sean consumidores o empresas.
- Predecir el comportamiento de los mercados a través del modelo de oferta y demanda.
- Evaluar los efectos sobre la eficiencia de las intervenciones del gobierno en los distintos mercados.

 

 

;

Dades generals

Codi: 22001
Professor/a responsable:
FAULI OLLER, RAMON
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Crèdits teòrics: 1,33
    Crèdits pràctics: 0,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: MÈTODES QUANTITATIUS I TEORIA ECONÒMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Crèdits teòrics: 0,17
    Crèdits pràctics: 0,1

Estudis en què s'imparteix