Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

El TFG está regulado por lo que dispone el plan de estudios, por la normativa de la UA al respecto, así como por la presente guía docente.

El Trabajo Fin de Grado (TFG) se imparte en el segundo trimestre de cuarto curso del Grado en Marketing. Su carga lectiva es de 6 créditos ECTS, que se traducirán en 150 horas del alumnado.

El TFG está regulado por lo que dispone el plan de estudios, por la normativa de la UA al respecto, así como por el Reglamento sobre TFG/Trabajos Fin de Master desarrollado por la Facultad de CC. Económicas y Empresariales, normativa a la que se remite para los aspectos no recogidos en esta guía docente.

Como prerrequisitos, el plan de estudios prevé que:

- Para la evaluación el Trabajo de Fin de Grado se debe acreditar como mínimo un nivel B1 del marco de Referencia Europeo para las lenguas modernas, aunque se recomienda el B2.

- Asimismo, para cursar el Trabajo Fin de Grado, el alumnado debe cumplir los requisitos establecidos en la “Normativa de permanencia y continuación de estudios para los estudiantes matriculados en Títulos de Grado de la Universidad de Alicante” vigente.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Conèixer els fonaments bàsics de la gestió i administració d'una empresa o organització petita, mitjana o gran, comprenent-ne la ubicació competitiva i institucional i identificant-ne les fortaleses i debilitats.
  • CE10 : Comprendre les principals teories de l'organització empresarial i ser capaç de desenvolupar coneixements i habilitats en la direcció d'operacions empresarials.
  • CE11 : Comprendre el procés de direcció estratègica de l'empresa.
  • CE12 : Conèixer i aplicar diversos instruments tècnics d'anàlisi econòmica, per a estudiar l'empresa i l'entorn.
  • CE13 : Ser capaç d'aplicar les eines matemàtiques, estadístiques i economètriques adequades per a analitzar l'empresa i l'entorn, a partir de dades econòmiques i empresarials interessants.
  • CE14 : Tenir coneixements bàsics de l'ordenament jurídic que regeix les transaccions comercials i la seua tributació, la protecció dels consumidors o usuaris, el funcionament dels mercats de béns i serveis i la regulació del sector comercial.
  • CE15 : Conèixer els factors de l'entorn que influeixen en la competitivitat de l'empresa, per a ser capaç d'establir-ne els objectius, a més d'identificar i desenvolupar les estratègies competitives, especialment en els àmbits operatiu i tàctic.
  • CE16 : Mostrar capacitat per a dissenyar plans integrals de màrqueting i desenvolupar els productes, els preus, la comunicació i la distribució en el marc d'una gestió basada en criteris ètics i de responsabilitat social.
  • CE17 : Mostrar capacitat per a recollir i interpretar informació, formular hipòtesis, assessorar i resoldre problemes en l'àmbit de l'anàlisi dels mercats, seguint el mètode científic i aplicant els enfocaments analítics, els instruments matemàtics, els mètodes estadístics i les tècniques de previsió.
  • CE18 : Ser capaç de dissenyar i desenvolupar iniciatives de màrqueting en la comunicació des d'una perspectiva integral.
  • CE19 : Ser capaç de planificar decisions de distribució comercial i gestió del producte en el canal de distribució.
  • CE2 : Comprendre, des de la gestió, la manera d'integrar les àrees funcionals d'una empresa o organització petita, mitjana o gran.
  • CE20 : Ser capaç d'analitzar les diverses polítiques de fixació de preus.
  • CE21 : Conèixer els principis i aspectes clau que intervenen en la planificació de decisions de vendes al client i en la direcció d'equips comercials.
  • CE22 : Comprendre els factors que intervenen en la presa de decisions de màrqueting en l'àmbit social, públic, digital, en els serveis i en la recerca de l'opinió pública.
  • CE3 : Entendre l'entorn socioeconòmic, tecnològic, cultural i institucional i les polítiques sectorials, a més de l'impacte en les relacions comercials i financeres i el comportament psicosocial dels clients.
  • CE4 : Saber fer informes d'assessorament quant a estratègies empresarials i evolució dels mercats.
  • CE5 : Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa.
  • CE6 : Entendre les institucions econòmiques com el resultat i l'aplicació de representacions teòriques o formals sobre el funcionament de l'economia.
  • CE7 : Ser capaç d'aplicar els coneixements de màrqueting i les tècniques de recerca comercial, qualitatives o matemàtiques, estadístiques i economètriques, en la definició de solucions de negoci.
  • CE8 : Analitzar els estats comptables de clients, proveïdors, socis comercials o competidors, a més de calcular els costos de productes i interpretar-los per a controlar la gestió.
  • CE9 : Entendre el funcionament dels mercats financers nacionals i internacionals i ser capaç de determinar les necessitats financeres de l'empresa, especialment en l'àrea de màrqueting.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
  • CG10 : Adquirir coneixements bàsics en economia general, economia de l'empresa i direcció de màrqueting, a més de comprendre els aspectes teòrics i pràctics i la metodologia de treball.
  • CG11 : Saber comunicar, de manera clara i precisa, els coneixements, les metodologies, les idees, els problemes i les solucions en relació amb el màrqueting estratègic, la transformació de l'entorn i les perspectives dels mercats.
  • CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
  • CG3 : Ser capaç d'aprendre per a emprendre estudis posteriors de màrqueting i recerca de mercats, amb un alt grau d'autonomia.
  • CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
  • CG6 : Ser capaç de derivar informació rellevant, impossible de reconèixer per no professionals, a partir de dades socioeconòmiques.
  • CG7 : Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i el respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Mostrar capacitat de síntesi en l'anàlisi dels entorns econòmics i empresarials i a l'hora d'emetre judicis basats en les dades obtingudes.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Experimentar les dificultats del treball pràctic, enfrontant-se a les limitacions reals del procés de recerca i la producció de resultats.
  • Capacitat per a planificar, elaborar i exposar un projecte.
  • Capacitat per a localitzar la informació necessària per a  fer un projecte, analitzar-la amb un esquema analític adequat i formular respostes al problema plantejat.
  • Consecució d'un conjunt de resultats específics de l'aprenentatge, determinats per l'àmbit d'anàlisi del treball de finalització de grau.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

  • Experimentar las dificultades del trabajo práctico, enfrentándose a las limitaciones reales del proceso de investigación y técnico y a la producción de resultados.
  • Capacidad para localizar la información necesaria para la elaboración de un proyecto, analizarla con un esquema analítico adecuado y formular respuestas al problema planteado.
  • Capacidad para planificar, elaborar y exponer un proyecto.
  • Consecución de un conjunto de resultados específicos del aprendizaje determinados por el ámbito de análisis del trabajo de fin de grado.

 

 

Dades generals

Codi: 21544
Professor/a responsable:
PARREÑO SELVA, JOSEFA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 5,40

Departaments amb docència

  • Dep.: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,07
  • Dep.: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,06
  • Dep.: ANÀLISI ECONÒMICA APLICADA
    Àrea: ECONOMIA APLICADA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,06
  • Dep.: ECONOMIA APLICADA I POLÍTICA ECONÒMICA
    Àrea: ECONOMIA APLICADA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,06
  • Dep.: SOCIOLOGIA I
    Àrea: SOCIOLOGIA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,07
  • Dep.: MARKETING
    Àrea: COMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,07
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: ECONOMIA FINANCERA I COMPTABILITAT
    Àrea: ECONOMIA FINANCERA I COMPTABILITAT
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,07
  • Dep.: DRET MERCANTIL I DRET PROCESSAL
    Àrea: DRET MERCANTIL
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,07
  • Dep.: SOCIOLOGIA II
    Àrea: SOCIOLOGIA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,07

Estudis en què s'imparteix