Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

Esta asignatura parte de los conceptos adquiridos en las asignaturas obligatorias vistas con anterioridad en el grado, especialmente de los relacionados directamente con el marketing a través de las asignaturas “Introducción al Marketing”, “Comunicación de Marketing”, “Decisiones de Producto y Precio”, “Distribución Comercial”, “Investigación de Mercados I y II”, “Marketing Estratégico” y “Marketing Digital” para llevarlos a la práctica a través de un juego de simulación de toma de decisiones competitivo. Asimismo, constituye un complemento idóneo a las asignaturas optativas “Métricas de Marketing” y “Análisis de Datos Multivariante Aplicado al Marketing”, dado que esta asignatura aporta una base para que los alumnos puedan continuar entendiendo y aplicando los conceptos estadísticos y las métricas de las variables en la construcción y estimación de modelos en marketing.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències Específiques

  • CE11 : Comprendre el procés de direcció estratègica de l'empresa.
  • CE15 : Conèixer els factors de l'entorn que influeixen en la competitivitat de l'empresa, per a ser capaç d'establir-ne els objectius, a més d'identificar i desenvolupar les estratègies competitives, especialment en els àmbits operatiu i tàctic.
  • CE16 : Mostrar capacitat per a dissenyar plans integrals de màrqueting i desenvolupar els productes, els preus, la comunicació i la distribució en el marc d'una gestió basada en criteris ètics i de responsabilitat social.
  • CE19 : Ser capaç de planificar decisions de distribució comercial i gestió del producte en el canal de distribució.
  • CE20 : Ser capaç d'analitzar les diverses polítiques de fixació de preus.
  • CE21 : Conèixer els principis i aspectes clau que intervenen en la planificació de decisions de vendes al client i en la direcció d'equips comercials.
  • CE22 : Comprendre els factors que intervenen en la presa de decisions de màrqueting en l'àmbit social, públic, digital, en els serveis i en la recerca de l'opinió pública.
  • CE7 : Ser capaç d'aplicar els coneixements de màrqueting i les tècniques de recerca comercial, qualitatives o matemàtiques, estadístiques i economètriques, en la definició de solucions de negoci.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
  • CG10 : Adquirir coneixements bàsics en economia general, economia de l'empresa i direcció de màrqueting, a més de comprendre els aspectes teòrics i pràctics i la metodologia de treball.
  • CG11 : Saber comunicar, de manera clara i precisa, els coneixements, les metodologies, les idees, els problemes i les solucions en relació amb el màrqueting estratègic, la transformació de l'entorn i les perspectives dels mercats.
  • CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
  • CG3 : Ser capaç d'aprendre per a emprendre estudis posteriors de màrqueting i recerca de mercats, amb un alt grau d'autonomia.
  • CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
  • CG6 : Ser capaç de derivar informació rellevant, impossible de reconèixer per no professionals, a partir de dades socioeconòmiques.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Mostrar capacitat de síntesi en l'anàlisi dels entorns econòmics i empresarials i a l'hora d'emetre judicis basats en les dades obtingudes.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

El objetivo de la asignatura es doble. Por un lado, aplicar en un contexto de simulación comercial los conocimientos de marketing adquiridos en los cursos anteriores. Este juego de simulación posibilitará tanto, el desarrollo de habilidades en la toma de decisiones comerciales de forma perfectamente coordinada entre las distintas variables de marketing, como el trabajo en equipo.

Por otro lado, dada la importancia de la obtención de datos y el análisis de los mismos para apoyar la toma de decisiones empresarial, esta asignatura pretende que, el estudiantado, partiendo de los conceptos estadísticos y de los métodos científicos adquiridos en asignaturas previas, sea capaz de entender y construir modelos en marketing que le ayude en la toma de decisiones.

 

 

Dades generals

Codi: 21537
Professor/a responsable:
PARREÑO SELVA, JOSEFA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: MARKETING
    Àrea: COMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix