Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

En el desarrollo de los planes de marketing, cada vez es más elevada la necesidad de profundizar en el conocimiento de la forma de actuar y comprender como toma decisiones el consumidor. Concretamente, se trata de proporcionar una visión más completa y profunda del consumidor y cómo se lleva a cabo la relación marketing-consumidor. Para ello, se hace necesario conocer los principios y teoría que caracterizan al consumidor, tanto de su entorno como de las estructuras internas de decisión, y cómo la gestión de marketing formula sus estrategias y tácticas comerciales bajo las directrices del funcionamiento del consumidor. Se espera, por tanto, que el alumno comprenda el marketing aplicado a partir y sobre el consumidor, y que desarrolle las habilidades necesarias para realizar estudios sobre el consumidor y procesos de consumo en general, para convertir a ese consumidor en cliente.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències Específiques

  • CE22 : Comprendre els factors que intervenen en la presa de decisions de màrqueting en l'àmbit social, públic, digital, en els serveis i en la recerca de l'opinió pública.
  • CE4 : Saber fer informes d'assessorament quant a estratègies empresarials i evolució dels mercats.
  • CE7 : Ser capaç d'aplicar els coneixements de màrqueting i les tècniques de recerca comercial, qualitatives o matemàtiques, estadístiques i economètriques, en la definició de solucions de negoci.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
  • CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
  • CG3 : Ser capaç d'aprendre per a emprendre estudis posteriors de màrqueting i recerca de mercats, amb un alt grau d'autonomia.
  • CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
  • CG7 : Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i el respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Mostrar capacitat de síntesi en l'anàlisi dels entorns econòmics i empresarials i a l'hora d'emetre judicis basats en les dades obtingudes.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer el paper fonamental que el coneixement profund del client (empresa) o del consumidor final juga en el desenvolupament de la pràctica empresarial.
  • Conèixer quins elements caracteritzen el comportament de compra, tant de les organitzacions com dels consumidors, les etapes del procés de decisió i la manera d'influir-hi.
  • Aprendre a generar o localitzar dades del client (empresa) o del consumidor final i analitzar-les amb l'objectiu de facilitar la presa de decisions en l'empresa.
  • Examinar aspectes addicionals relacionats, directament o indirecta, amb l'estudi del comportament de compra del client (empresa) o del consumidor final i la influència que tenen en la presa de decisions.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

Objetivos específicos de la asignatura

1. Profundizar en el estudio, alcance y componentes del comportamiento del consumidor, de forma que alumno adquiera una visión integral de su funcionamiento, influencias y decisiones.
2. Reconocer el carácter interdisciplinar del estudio del comportamiento del consumidor y las diversas fuentes de conocimiento e información necesarias para su comprensión.
3. Conocer los componentes y estructuras del comportamiento del consumidor. Se pretende que el alumno conozca los elementos y el proceso de decisión que experimenta el consumidor desde el surgimiento de sus necesidades hasta su satisfacción y comportamientos posteriores derivados.
4. Ilustrar los principales métodos y técnicas con las que estudiar al consumidor, proporcionando al alumno adicionalmente una visión analítica del comportamiento del consumidor.
5. Comprender los determinantes externos al consumidor y sus procesos internos para comprender cómo se orienta y vincula la gestión de marketing con el consumidor.
6. Desarrollar el proceso de decisión del consumidor en relación con las acciones de marketing y los patrones de comportamiento y consumo derivados.
7. Fomento de la capacidad analítica, de síntesis y global de las ideas, conceptos, pautas y funcionamiento del marketing desde una aproximación crítica, ética y reflexiva de los fenómenos de marketing, evaluando sus implicaciones y efectos sobre el comportamiento del consumidor.
8. Fomentar el comportamiento ético en la práctica del marketing.

 

 

 

Dades generals

Codi: 21536
Professor/a responsable:
GONZALVEZ SEMPERE, JOSE RAMON
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: MARKETING
    Àrea: COMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix