Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

Esta asignatura de 6 créditos ECTS figura como obligatoria en el primer semestre del cuarto curso del Grado en Marketing. Se relaciona con asignaturas del área de Investigación de Mercados de cursos anteriores (Investigación Comercial de 2º curso e Investigación de Mercados I de 3er curso) y de otras áreas como Análisis Multivariante de Datos en Marketing (optativa de 4º curso). Esta asignatura permite indagar más profundidad en aquellas técnicas de carácter más cuantitativo a la hora de llevar a cabo una investigación de mercados.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències Específiques

  • CE13 : Ser capaç d'aplicar les eines matemàtiques, estadístiques i economètriques adequades per a analitzar l'empresa i l'entorn, a partir de dades econòmiques i empresarials interessants.
  • CE17 : Mostrar capacitat per a recollir i interpretar informació, formular hipòtesis, assessorar i resoldre problemes en l'àmbit de l'anàlisi dels mercats, seguint el mètode científic i aplicant els enfocaments analítics, els instruments matemàtics, els mètodes estadístics i les tècniques de previsió.
  • CE3 : Entendre l'entorn socioeconòmic, tecnològic, cultural i institucional i les polítiques sectorials, a més de l'impacte en les relacions comercials i financeres i el comportament psicosocial dels clients.
  • CE4 : Saber fer informes d'assessorament quant a estratègies empresarials i evolució dels mercats.
  • CE7 : Ser capaç d'aplicar els coneixements de màrqueting i les tècniques de recerca comercial, qualitatives o matemàtiques, estadístiques i economètriques, en la definició de solucions de negoci.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
  • CG10 : Adquirir coneixements bàsics en economia general, economia de l'empresa i direcció de màrqueting, a més de comprendre els aspectes teòrics i pràctics i la metodologia de treball.
  • CG11 : Saber comunicar, de manera clara i precisa, els coneixements, les metodologies, les idees, els problemes i les solucions en relació amb el màrqueting estratègic, la transformació de l'entorn i les perspectives dels mercats.
  • CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
  • CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
  • CG6 : Ser capaç de derivar informació rellevant, impossible de reconèixer per no professionals, a partir de dades socioeconòmiques.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer les etapes del procés de recerca comercial basat en tècniques quantitatives.
  • Conèixer els tipus de mostreig i saber dissenyar un pla de mostreig.
  • Saber dur a terme una anàlisi estadística aplicada en recerca de mercats.
  • Ser capaç de confeccionar un informe de resultats escrit i comunicar els resultats de verbalment.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

Resultados de aprendizaje (Objetivos formativos)

- Conocer las etapas del proceso de investigación comercial basadas en técnicas cuantitativas.

- Aprender a diseñar, realizar y analizar una investigación cuantitativa

- Conocer el método de encuesta, así como las particularidades de los diferentes sistemas de recogida de la información.

- Conocer los diferentes métodos previos al análisis de los datos.

- Saber aplicar las principales técnicas univariantes, bivariantes y multivariantes relativas a la investigación de mercados cuantitativa.

- Saber redactar y presentar los resultados derivados de la investigación de mercados cuantitativa.

 

 

Dades generals

Codi: 21532
Professor/a responsable:
SANCHO ESPER, FRANCO MANUEL
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: MARKETING
    Àrea: COMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix