Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

La asignatura Finanzas para la Dirección de Marketing se ocupa de los conocimientos que dentro del campo de las finanzas empresariales tendrá el futuro graduado en Marketing. En concreto, se estudian las principales decisiones de inversión y financiación empresarial así como el análisis de la información financiera y la planificación financiera como marco para orientar la gestión de la empresa.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències Específiques

  • CE15 : Conèixer els factors de l'entorn que influeixen en la competitivitat de l'empresa, per a ser capaç d'establir-ne els objectius, a més d'identificar i desenvolupar les estratègies competitives, especialment en els àmbits operatiu i tàctic.
  • CE3 : Entendre l'entorn socioeconòmic, tecnològic, cultural i institucional i les polítiques sectorials, a més de l'impacte en les relacions comercials i financeres i el comportament psicosocial dels clients.
  • CE4 : Saber fer informes d'assessorament quant a estratègies empresarials i evolució dels mercats.
  • CE9 : Entendre el funcionament dels mercats financers nacionals i internacionals i ser capaç de determinar les necessitats financeres de l'empresa, especialment en l'àrea de màrqueting.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Després de cursar aquesta matèria l'alumnat ha de ser capaç de determinar les necessitats operatives de fons, gestionar el circulant de l'empresa, comprendre les operacions financeres, analitzar i interpretar la informació econòmica i financera rellevant en l'àrea de  màrqueting i recerca de mercats, fer previsions i establir el pla financer de l'empresa.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

• Conocer cuáles son y cómo deben tomarse las principales decisiones financieras de la empresa.
• Analizar las necesidades operativas de fondos de la empresa.
• Análisis y valoración las políticas de crédito a clientes
• Gestión de la tesorería
• Conocer las alternativas de financiación a corto plazo más adecuadas para la empresa
• Interpretar la información financiera más relevante de la empresa
• Planificación financiera a corto plazo.

 

 

Dades generals

Codi: 21530
Professor/a responsable:
BERMEJO GOMEZ, JESUS
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,80
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ECONOMIA FINANCERA I COMPTABILITAT
    Àrea: ECONOMIA FINANCERA I COMPTABILITAT
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix