Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
La asignatura Finanzas para la Direción de Marketing se ocupa de los conocimientos que dentro del campo de las finanzas empresariales tendrá el futuro graduado en Marketing. En concreto, tras cursar esta asignatura el alumno deberá ser capaz de determinar las necesidades operativas de fondos, gestionar activos y pasivos circulantes, así como realizar previsiones financieras.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals
- CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
- CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
- CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.
Competències Específiques
- CE15 : Conèixer els factors de l'entorn que influeixen en la competitivitat de l'empresa, per a ser capaç d'establir-ne els objectius, a més d'identificar i desenvolupar les estratègies competitives, especialment en els àmbits operatiu i tàctic.
- CE3 : Entendre l'entorn socioeconòmic, tecnològic, cultural i institucional i les polítiques sectorials, a més de l'impacte en les relacions comercials i financeres i el comportament psicosocial dels clients.
- CE4 : Saber fer informes d'assessorament quant a estratègies empresarials i evolució dels mercats.
- CE9 : Entendre el funcionament dels mercats financers nacionals i internacionals i ser capaç de determinar les necessitats financeres de l'empresa, especialment en l'àrea de màrqueting.
Competències bàsiques i generals:>>Generals
- CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
- CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
- CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Després de cursar aquesta matèria l'alumnat ha de ser capaç de determinar les necessitats operatives de fons, gestionar el circulant de l'empresa, comprendre les operacions financeres, analitzar i interpretar la informació econòmica i financera rellevant en l'àrea de màrqueting i recerca de mercats, fer previsions i establir el pla financer de l'empresa.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
Capacidad para la resolución de problemas relacionados con el ámbito del marketing.
Capacidad de análisis y síntesis en entornos relacionados con el marketing.
Capacidad de adaptación de las finanzas a nuevas situaciones del mercado y los productos
Calcular las necesidades operativas de fondos de la empresa
Gestionar activos y pasivos corrientes de la empresa
Conocer los factores determinantes de la política de crédito de la empresa
Entender la problemática finanicera del inventario
Conocer las alternativas financieras a corto plazo más adecuadas para la empresa
Gestionar la posición de tesorería
Realizar previsiones financieras a corto plazo
Dades generals
Codi:
21530
Professor/a responsable:
GOMEZ SALA, JUAN CARLOS
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,80
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
ECONOMIA FINANCERA I COMPTABILITAT
Àrea: ECONOMIA FINANCERA I COMPTABILITAT
Crèdits teòrics: 1,5
Crèdits pràctics: 0,9
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MÀRQUETING
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 4)