Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

El objetivo básico de la asignatura Marketing digital es proporcionar a los alumnos una formación básica y una visión de conjunto de los aspectos fundamentales del marketing digital, así como de su vinculación e integración con las actividades tradicionales de marketing.
La asignatura Marketing digital forma parte de un conjunto de asignaturas relacionadas específicamente con la gestión de marketing. Consta de 6 créditos ECTS y es una asignatura de carácter obligatorio. En total, esta asignatura representa el 2,5% del total de la formación que los alumnos deben cursar para obtener el título de Grado en Marketing. Además, tiene su continuidad en la asignatura de carácter optativo Comercio electrónico (cód. 21538) que los alumnos pueden matricularse en 4º curso.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències Específiques

  • CE15 : Conèixer els factors de l'entorn que influeixen en la competitivitat de l'empresa, per a ser capaç d'establir-ne els objectius, a més d'identificar i desenvolupar les estratègies competitives, especialment en els àmbits operatiu i tàctic.
  • CE16 : Mostrar capacitat per a dissenyar plans integrals de màrqueting i desenvolupar els productes, els preus, la comunicació i la distribució en el marc d'una gestió basada en criteris ètics i de responsabilitat social.
  • CE22 : Comprendre els factors que intervenen en la presa de decisions de màrqueting en l'àmbit social, públic, digital, en els serveis i en la recerca de l'opinió pública.
  • CE4 : Saber fer informes d'assessorament quant a estratègies empresarials i evolució dels mercats.
  • CE5 : Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa.
  • CE7 : Ser capaç d'aplicar els coneixements de màrqueting i les tècniques de recerca comercial, qualitatives o matemàtiques, estadístiques i economètriques, en la definició de solucions de negoci.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
  • CG10 : Adquirir coneixements bàsics en economia general, economia de l'empresa i direcció de màrqueting, a més de comprendre els aspectes teòrics i pràctics i la metodologia de treball.
  • CG11 : Saber comunicar, de manera clara i precisa, els coneixements, les metodologies, les idees, els problemes i les solucions en relació amb el màrqueting estratègic, la transformació de l'entorn i les perspectives dels mercats.
  • CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
  • CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
  • CG6 : Ser capaç de derivar informació rellevant, impossible de reconèixer per no professionals, a partir de dades socioeconòmiques.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Comprendre els aspectes diferencials de la gestió del màrqueting basada en les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).
  • Conèixer i saber explicar els conceptes bàsics del màrqueting electrònic.
  • Saber integrar Internet en l'estratègia de màrqueting de l'empresa o organització.
  • Comprendre les peculiaritats de les variables producte, preu, distribució i comunicació comercial en el context electrònic.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

La asignatura de Marketing digital tiene como objetivo formar a los estudiantes del Grado en marketing como futuros profesionales capacitados para poder diseñar, desarrollar e implementar un plan de marketing digital. A tal efecto, se pretende dotar al estudiante de las capacidades y habilidades técnicas necesarias, ofreciendo un recorrido por diferentes áreas del marketing digital como el Inbound Marketing, Paid media, SEO, RRSS o Analytics, con una visión práctica que permita consolidar los conocimientos adquiridos.• Aprender a diseñar una estrategia y una campaña de marketing digital.

Entre los objetivos formativos específicos cabe señalar:

• Comprender las diferentes herramientas del marketing digital.
• Dominar los conceptos claves del Inbound Marketing, Outbound Marketing, conversión web y fidelización del usuario digital.
• Aprender a definir indicadores claves para medir los resultados y contrastarlos con los objetivos de una campaña de marketing digital.

 

 

Dades generals

Codi: 21529
Professor/a responsable:
ROVIRA YAGUE, RAFAEL JUAN
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: MARKETING
    Àrea: COMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix