Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

La asignatura Fiscalicalidad de la Empresa tiene carácter obligatorio y se imparte durante el segundo semestre del tercer curso del Grado en Márketing. El objetivo fundamental de esta asignatura es que el alumnado conozca el funcionamento básico de los dos impuestos fundamentales que recaen sobre la actividad de una empresa: el Impuesto sobre Sociedades y el Impuesto sobre el Valor Añadido. Para suadecuado seguimiento, es necesario que el alumno haya adquirido, previamente, los conocimientos de las asignaturas Contabilidad Financiera I y Contabilidad Financiera II.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències Específiques

  • CE14 : Tenir coneixements bàsics de l'ordenament jurídic que regeix les transaccions comercials i la seua tributació, la protecció dels consumidors o usuaris, el funcionament dels mercats de béns i serveis i la regulació del sector comercial.
  • CE15 : Conèixer els factors de l'entorn que influeixen en la competitivitat de l'empresa, per a ser capaç d'establir-ne els objectius, a més d'identificar i desenvolupar les estratègies competitives, especialment en els àmbits operatiu i tàctic.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG10 : Adquirir coneixements bàsics en economia general, economia de l'empresa i direcció de màrqueting, a més de comprendre els aspectes teòrics i pràctics i la metodologia de treball.
  • CG3 : Ser capaç d'aprendre per a emprendre estudis posteriors de màrqueting i recerca de mercats, amb un alt grau d'autonomia.
  • CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer l'estructura i composició del sistema fiscal espanyol.
  • Conèixer la regulació legal de l'impost de societats i de l'impost sobre el valor afegit.
  • Conèixer l'aplicació pràctica d'aquests impostos mitjançant la realització de liquidacions tributàries.
  • Conèixer els procediments de presentacions tributàries telemàtiques.
  • Ser capaç d'estudiar i comprendre la regulació legal de cada impost, amb l'objectiu d'adaptar-s'hi i estar al corrent de les contínues modificacions legislatives.
  • Conèixer els efectes i costos fiscals que té per a l'empresa la presa de decisions.
  • Planificar fiscalment les decisions de l'empresa, per a procurar minimitzar-ne el cost tributari.
  • Saber emetre informes d'assessorament fiscal de l'empresa, que recullen els aspectes esmentats en els punts anteriors.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

  • Conocer la estructura y composición del sistema fiscal español.
  • Conocer la regulación legal del Impuesto sobre Sociedades y del Impuesto sobre el Valor Añadido.
  • Conocer la aplicación práctica de estos impuestos mediante la realización de liquidaciones tributarias.
  • Ser capaz de estudiar y comprender por sí mismo la regulación legal de cada impuesto, con el objeto de adaptarse y estar al corriente de las continuas modificaciones legislativas.
  • Conocer los efectos y costes fiscales que tiene para la empresa la toma de decisiones empresariales.

 

 

Dades generals

Codi: 21526
Professor/a responsable:
LOPEZ LLOPIS, ESTEFANIA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI ECONÒMICA APLICADA
    Àrea: ECONOMIA APLICADA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix