Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2020-21

This course, which is worth 6 ECTS credits. It enables the student to continue to gain knowledge in the area of marketing and market research and to achieve a solid commercial base. Its approach familiarizes the students with commercial distribution. For this objective, a very active methodology is followed, which enables students to design, implement and control commercialization and retailing strategies successfully. This course aims to give students the necessary knowledge which will allow them to develop positions of responsibility in distribution management companies and in the organization of this kind of company as well, in order to design and implement commercialization plans.

http://vertice.cpd.ua.es/84506 commercial distribution syllabus 4 minutes

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2020-21

Transversal Competences

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Specific Competences

  • CE15 : Conèixer els factors de l'entorn que influeixen en la competitivitat de l'empresa, per a ser capaç d'establir-ne els objectius, a més d'identificar i desenvolupar les estratègies competitives, especialment en els àmbits operatiu i tàctic.
  • CE19 : Ser capaç de planificar decisions de distribució comercial i gestió del producte en el canal de distribució.
  • CE3 : Entendre l'entorn socioeconòmic, tecnològic, cultural i institucional i les polítiques sectorials, a més de l'impacte en les relacions comercials i financeres i el comportament psicosocial dels clients.
  • CE4 : Saber fer informes d'assessorament quant a estratègies empresarials i evolució dels mercats.

 

Competencias Básicas y Generales:>>Generales

  • CG10 : Adquirir coneixements bàsics en economia general, economia de l'empresa i direcció de màrqueting, a més de comprendre els aspectes teòrics i pràctics i la metodologia de treball.
  • CG11 : Saber comunicar, de manera clara i precisa, els coneixements, les metodologies, les idees, els problemes i les solucions en relació amb el màrqueting estratègic, la transformació de l'entorn i les perspectives dels mercats.
  • CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
  • CG3 : Ser capaç d'aprendre per a emprendre estudis posteriors de màrqueting i recerca de mercats, amb un alt grau d'autonomia.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
  • CG6 : Ser capaç de derivar informació rellevant, impossible de reconèixer per no professionals, a partir de dades socioeconòmiques.
  • CG7 : Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i el respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2020-21

GENERAL OBJECTIVES

  1. To raise awareness of the importance of efficient product distribution for the success of the company and customer satisfaction.
  2. To introduce the concepts, structures, and methods used in commercial distribution to plan, organize, implement, and control the tasks in this field.
  3. To show their implementation, in particular cases and situations in the trade dynamics.
  4. To promote a way of thinking and acting on the scope of distribution and the forces that operate it.

SPECIFIC OBJECTIVES:

  1. An in-depth knowledge of the most common practices from the point of view of both the manufacturer and retailer and, on the other hand, to analyse those typical commercial strategies and marketing tools.
  2. To provide students with the necessary knowledge of new distribution systems and sales methods to allow them to implement appropriate distribution strategies for different types of companies.
  3. To provide streamlined instruments related to communication, merchandising, and logistics involved in distribution.
  4. To develop students’ professionalism, with regard to the criteria of responsibility and efficiency.
  5. To prepare students who want to enter a distribution company; through essential theoretical training to access posts of responsibility, and, through practical training, to be able to function from the moment of incorporation into the company.
  6. In essence, it is intended to provide training which will serve as a basis for the student’s future professional life in the world of commerce, and more specifically, in that of "commercial distribution".

commercial distribution syllabus (4 min) 

 

 

General

Code: 21523
Lecturer responsible:
DE JUAN VIGARAY, MARIA DOLORES
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: MARKETING
    Area: MARKETING AND MARKET RESEARCH
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught