Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

Esta asignatura OBLIGATORIA de 6 créditos ECTS se oferta en el primer cuatrimestre de 3º curso del Grado en Marketing. Por lo tanto, permite seguir creciendo en los conocimientos del área de comercialización e investigación de mercados y completar una sólida base comercial y de marketing. 

Su planteamiento familiariza al alumnado con la distribución comercial. Para ello, se sigue una metodología muy activa que posibilita el diseño, la ejecución y el control con éxito de las estrategias de comercialización y de retailing.

La asignatura se analiza desde un prisma internacional. Se trata de dotar al estudiante de los conocimientos necesarios que le permitan a futuro desarrollar puestos en la dirección de empresas de distribución, así como en la organización y ejecución de este tipo de empresas con el fin de diseñar e implementar los planes de comercialización. Se analiza desde la concepción de un canal de distribución hasta la ominicanalidad.

http://vertice.cpd.ua.es/148065 (3:41)

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències Específiques

  • CE15 : Conèixer els factors de l'entorn que influeixen en la competitivitat de l'empresa, per a ser capaç d'establir-ne els objectius, a més d'identificar i desenvolupar les estratègies competitives, especialment en els àmbits operatiu i tàctic.
  • CE19 : Ser capaç de planificar decisions de distribució comercial i gestió del producte en el canal de distribució.
  • CE3 : Entendre l'entorn socioeconòmic, tecnològic, cultural i institucional i les polítiques sectorials, a més de l'impacte en les relacions comercials i financeres i el comportament psicosocial dels clients.
  • CE4 : Saber fer informes d'assessorament quant a estratègies empresarials i evolució dels mercats.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG10 : Adquirir coneixements bàsics en economia general, economia de l'empresa i direcció de màrqueting, a més de comprendre els aspectes teòrics i pràctics i la metodologia de treball.
  • CG11 : Saber comunicar, de manera clara i precisa, els coneixements, les metodologies, les idees, els problemes i les solucions en relació amb el màrqueting estratègic, la transformació de l'entorn i les perspectives dels mercats.
  • CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
  • CG3 : Ser capaç d'aprendre per a emprendre estudis posteriors de màrqueting i recerca de mercats, amb un alt grau d'autonomia.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
  • CG6 : Ser capaç de derivar informació rellevant, impossible de reconèixer per no professionals, a partir de dades socioeconòmiques.
  • CG7 : Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i el respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Sensibilitzar l'alumnat de la importància d'una distribució eficient per a l'èxit de l'empresa i la satisfacció dels clients.
  • Presentar els conceptes, les estructures i els mètodes utilitzats en l'àmbit de la distribució comercial, per a plantejar, organitzar, executar i controlar les tasques d'aquest àmbit.
  • Presentar aplicacions a situacions i casos concrets de la dinàmica comercial.
  • Fomentar una manera de pensar i actuar sobre l'àmbit de la distribució i les forces que en hi operen.
  • Resultats específics: aprofundir en els aspectes pràctics de fabricants, majoristes i especialment minoristes.
  • Dotar l'alumnat del coneixement necessari dels nous sistemes de distribució.
  • Preparar l'alumnat per a integrar-se en una empresa de distribució, a través d'una formació teòrica indispensable per a poder accedir als llocs de comandament i una formació pràctica perquè siga operatiu des del moment en què s'incorpore a l'empresa.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

OBJETIVOS GENERALES:

  1. Sensibilizar al alumnado sobre la importancia de una distribución eficiente para el éxito de la empresa y la satisfacción de los clientes.
  2. Presentar los conceptos, estructuras y métodos utilizados en el ámbito de la distribución comercial para plantear, organizar, ejecutar y controlar las tareas realizadas en este ámbito.
  3. Presentar aplicaciones a casos y situaciones concretas de la dinámica comercial.
  4. Fomentar una forma de pensar y actuar sobre el ámbito de la distribución y las fuerzas que en él operan.

OBJETIVOS ESPECÍFICOS:

  1. Profundizar, por un lado, en los aspectos prácticos más usuales desde el punto de vista de fabricantes y minoristas, y, por otro, analizar aquellos aspectos tanto estratégicos, como instrumentales, propios del marketing de la empresa comercial.
  2. Dotar al alumnado del conocimiento necesario de los nuevos sistemas de distribución y los nuevos métodos de venta, permitiéndoles implementar las estrategias de distribución adecuadas para los diferentes tipos de empresas.
  3. Proporcionar instrumentos de racionalización de los elementos de comunicación, merchandising y del sistema logístico implicados en la distribución.
  4. Desarrollar en el alumnado un sentido profesional, con criterios de responsabilidad y eficacia.
  5. Preparar a los y las estudiantes que desean integrarse a una empresa de distribución; a través de una formación teórica indispensable para poder acceder a los puestos de mando y una formación práctica para que sean operativos desde el momento de su incorporación a la empresa.
  6. En definitiva, se pretende ofrecer una formación que sirva de base para la futura vida profesional en el ámbito comercial y, más específicamente, en el de la “distribución comercial”.

Vídeo resumen de la asignatura 3,41 min

 

 

Dades generals

Codi: 21523
Professor/a responsable:
DE JUAN VIGARAY, MARIA DOLORES
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: MARKETING
    Àrea: COMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix