Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

Comunicación en Marketing es una asignatura obligatoria de 6 ECTS que se oferta en el primer semestre del tercer curso del Grado en Marketing.

La asignatura Comunicación en Marketing proporciona al alumnado los conocimientos y competencias fundamentales sobre el papel que la comunicación comercial tiene, en la gestión empresarial, como transmisor de información sobre la oferta comercial de la empresa al mercado.

Con tal fin se profundiza en el proceso de planificación publicitaria, prestando especial atención al proceso de difusión de las campañas publicitarias y a la evaluación de sus resultados. Además, se analiza el resto de instrumentos de marketing disponibles para las empresas e instituciones que permiten comunicar el valor de la oferta comercial al mercado, prestando especial atención a las nuevas formas de comunicación comercial.

Adicionalmente, se incide en la comunicación integrada de marketing y, por tanto, en la necesidad de coordinar las diversas herramientas de comunicación e integrarlas adecuadamente con el fin de generar sinergias.

La asignatura Comunicación en Marketing profundiza en el estudio de la comunicación como uno de los componentes del mix de marketing y supone, por tanto, una continuidad de los estudios en materia de comercialización e investigación y de mercados. Esta materia junto con las asignaturas, también de carácter obligatorio, Decisiones de Producto y Precio y Distribución Comercial, configuran el estudio del marketing operativo.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències Específiques

  • CE15 : Conèixer els factors de l'entorn que influeixen en la competitivitat de l'empresa, per a ser capaç d'establir-ne els objectius, a més d'identificar i desenvolupar les estratègies competitives, especialment en els àmbits operatiu i tàctic.
  • CE4 : Saber fer informes d'assessorament quant a estratègies empresarials i evolució dels mercats.
  • CE5 : Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa.
  • CE7 : Ser capaç d'aplicar els coneixements de màrqueting i les tècniques de recerca comercial, qualitatives o matemàtiques, estadístiques i economètriques, en la definició de solucions de negoci.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
  • CG10 : Adquirir coneixements bàsics en economia general, economia de l'empresa i direcció de màrqueting, a més de comprendre els aspectes teòrics i pràctics i la metodologia de treball.
  • CG11 : Saber comunicar, de manera clara i precisa, els coneixements, les metodologies, les idees, els problemes i les solucions en relació amb el màrqueting estratègic, la transformació de l'entorn i les perspectives dels mercats.
  • CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
  • CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer els fonaments de la comunicació comercial com a instrument de màrqueting.
  • Comprendre els instruments que configuren el mix de comunicació.
  • Comprendre el procés de planificació de la comunicació comercial.
  • Saber valorar i analitzar la planificació de l'activitat publicitària.
  • Valorar les fonts d'informació en l'àmbit de la comunicació comercial.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

Conocer los fundamentos de la comunicación comercial como instrumento de Marketing. Comprender los instrumentos que configuran el mix de comunicación. Comprender el proceso de planificación de la comunicación comercial. Saber valorar y analizar la planificación de la actividad publicitaria. Valorar las fuentes de información en el ámbito de la comunicación comercial.

Objetivos cognitivos a alcanzar por el estudiante:

OC1. Entender el proceso de comunicación de marketing.
OC2. Conocer las diferentes herramientas de comunicación disponibles para las empresas.
OC3. Conocer las fases de la planificación de la actividad publicitaria.
OC4. Comprender la importancia de la comunicación integrada de marketing.

Objetivos instrumentales a alcanzar por el estudiante:

OI1. Aplicar los conocimientos teóricos a la práctica de comunicación en marketing en la empresa.
OI2. Ser capaz de seleccionar y utilizar las herramientas apropiadas para resolver problemas específicos de comunicación comercial.
OI3. Capacitar para la búsqueda selectiva de la información y de documentación complementaria.

Objetivos actitudinales a alcanzar por el estudiante:

OA1. Responsabilizarse de su aprendizaje y de los resultados del mismo.
OA2. Tener capacidad para trabajar en equipo y afrontar problemas de forma colectiva.
OA3. Mostrar habilidades sociales y comunicativas adecuadas.

 

 

Dades generals

Codi: 21521
Professor/a responsable:
CALDERON MARTINEZ, PURIFICACION AURORA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: MARKETING
    Àrea: COMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix