Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Esta asignatura se imparte en el primer semestre del segundo curso del grado. Los estudiantes ya han sido introducidos en el análisis microeconómico, a través de las asignaturas Introducción a la Microeconomía e Introducción a la Macroeconomía. Ello les ha permitido conocer los principales formalismos en Análisis Económico, tanto desde un punto de vista conceptual como interpretativo. De igual forma han adquirido destrezas suficientes en las asignaturas Matemáticas I, Matemáticas II e Introducción a la Estadística para profundizar en modelados rigurosos. En consecuencia el desarrollo de su contenido se concibe con el rigor preciso de la materia a la hora de introducir los modelos microeconómicos. Esta asignatura se estructura en torno a tres secciones elementales. La primera de ellas aborda un modelado formal de la Teoría del Consumidor en diversos entornos; la segunda parte se centra en el desarrollo de la Teoría de la Empresa, desde un punto de vista microeconómico; en la tercera se exploran diversos contextos en los que los mercados no son capaces de garantizar el objetivo de la eficiencia distributiva.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències Específiques

  • CE3 : Entendre l'entorn socioeconòmic, tecnològic, cultural i institucional i les polítiques sectorials, a més de l'impacte en les relacions comercials i financeres i el comportament psicosocial dels clients.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
  • CG3 : Ser capaç d'aprendre per a emprendre estudis posteriors de màrqueting i recerca de mercats, amb un alt grau d'autonomia.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Mostrar capacitat de síntesi en l'anàlisi dels entorns econòmics i empresarials i a l'hora d'emetre judicis basats en les dades obtingudes.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Utilitzar raonaments analítics per a plantejar problemes econòmics i resoldre'ls.
  • Comprendre el paper dels preus en l'economia i la determinació d'aquests en els diversos tipus de mercats.
  • Entendre el paper dels incentius i de les decisions estratègiques en el comportament d'empreses i consumidors i la importància que tenen en el disseny de les polítiques econòmiques i les institucions.
  • Entendre la naturalesa dinàmica de les relacions econòmiques, el paper de les decisions intertemporals i de les expectatives dels participants en els mercats.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

  • Entender el proceso del modelado en el Análisis Económico, así como el rigor que se desprende de las conclusiones obtenidas a partir de un conjunto de hipótesis pre-establecido.
  • Entender la coherencia interna asociada a los procesos de toma de decisiones cuando los agentes son racionales.
  • Conocer las distintas formas de competencia empresarial en contextos de mercado y no-mercado.
  • Conocer las limitaciones inherentes al paradigma de la perfecta concurrencia.
  • Conocer las formas de eludir la falta de eficiencia comúnmente asociada a la ausencia de un nivel adecuado de competencia.

 

 

;

Dades generals

Codi: 21514
Professor/a responsable:
ALCALDE PEREZ, JOSE
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix