Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2023-24

The basic objective of the subject Introduction to Marketing is to provide students with basic training and an overview of the fundamental aspects within the functional area of the Business Management and Research that allows them to face their practice in business, especially in the professional profiles of commercial consultancy and marketing director.

The subject Introduction to Marketing is the first of the subjects of the module "Marketing and Market Research" that students attend. It consists of 6 ECTS credits and is a basic training subject.

Throughout the course, the student is familiarized with the basic concepts of marketing, including market research, marketing strategy, and marketing management tools (product, price, distribution and communication). This allows the student to face the learning of the contents of the module "Marketing and Market Research" with a holistic vision of all the elements that make up the area of commercialization of the company.

This subject is, therefore, an introduction for the further development of the other subjects taught by the Marketing Department (which vary depending on the corresponding studies -consult specific plans-).

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

Transversal Competences

  • CT1 : Leer y comunicarse en el ámbito profesional en un idioma extranjero, en especial en inglés.
  • CT2 : Usar habitualmente las herramientas informáticas así como la tecnología de la información y las comunicaciones en todo su desempeño profesional.
  • CT3 : Capacidad de comunicación oral y escrita.

 

Specific Competences

  • CE7 : Ser capaz de aplicar los conocimientos de marketing y las técnicas de investigación comercial, bien cualitativas o bien matemáticas, estadísticas y econométricas, en la definición de soluciones de negocio.

 

Competencias Básicas y Generales:>>Generales

  • CG1 : Adquirir capacidad para la búsqueda y análisis de información relevante que permita interpretar la evolución de los mercados de bienes y servicios y formular una estrategia de marketing.
  • CG2 : Adquirir capacidad para el trabajo en equipo y su liderazgo y motivación durante el trabajo profesional en la dirección de marketing.
  • CG4 : Aplicar, al análisis de los problemas, criterios profesionales basados en el manejo de las estrategias empresariales y de marketing e investigación de mercados.
  • CG5 : Ser capaz de tomar decisiones empresariales y en la dirección de marketing aplicando los conocimientos a la práctica, y haciéndolo desde una perspectiva interdisciplinar e integradora de conocimientos.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2023-24

No data

 

 

General

Code: 21502
Lecturer responsible:
SELLERS RUBIO, RICARDO
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: MARKETING
    Area: MARKETING AND MARKET RESEARCH
    Theoretical credits: 1,5
    Practical credits: 0,9
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught