Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

L'objectiu bàsic de l'assignatura Introducció al Màrqueting és proporcionar a l'alumnat una formació bàsica i una visió de conjunt dels aspectes fonamentals dins de l'àrea funcional de l'empresa de Direcció de Màrqueting i Investigació Comercial que els permeta afrontar la seua pràctica en l'activitat empresarial, especialment en els perfils professionals de consultoria comercial i direcció de màrqueting.

L'assignatura Introducció al Màrqueting consta de 6 crèdits ECTS i és una assignatura de formació bàsica.

Al llarg del curs es familiaritza a l'alumnat amb els conceptes bàsics del màrqueting, incloent, la investigació comercial, l'estratègia de màrqueting, i els instruments de la direcció de màrqueting (producte, preu, distribució i comunicació). Això permet que l'alumnat afronte l'aprenentatge dels continguts de l'àrea de “Comercialització i Investigació de Mercats” amb una visió holística, de conjunt, de tots els elements que conformen l'àrea de comercialització de l'empresa. Aquesta assignatura serveix, per tant, com a introducció per al desenvolupament posterior de la resta d'assignatures relacionades amb l'àrea de màrqueting.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències Específiques

  • CE7 : Ser capaç d'aplicar els coneixements de màrqueting i les tècniques de recerca comercial, qualitatives o matemàtiques, estadístiques i economètriques, en la definició de solucions de negoci.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
  • CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
  • CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Familiaritzar-se amb el llenguatge, els conceptes, les eines i la lògica del màrqueting com a activitat empresarial.
  • Aconseguir formació bàsica i visió de conjunt de la funció comercial en l'empresa, per a desenvolupar una formació complementària i més profunda en cursos posteriors.
  • Conèixer aspectes i instruments útils i necessaris per a la presa efectiva de decisions en màrqueting, com ara el concepte de valor, la planificació comercial, l'anàlisi de l'entorn, de la demanda, del comportament del consumidor, i finalment, les estratègies de segmentació i posicionament.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

Familiaritzar a l'estudiantat amb el llenguatge, els conceptes, les eines i la lògica del màrqueting com a activitat empresarial. L'alumnat aconseguirà una formació bàsica i una visió de conjunt de la funció comercial en l'empresa, per a desenvolupar una formació complementària i més profunda en cursos posteriors. L'alumnat coneixerà aspectes i instruments útils i necessaris per a l'efectiva presa de decisions en màrqueting com ara el concepte de valor, la planificació comercial, l'anàlisi de l'entorn, de la demanda, i del comportament del consumidor, i finalment les estratègies de segmentació i posicionament.

Objectius cognitius a aconseguir per l'estudiantat:

OC1. Familiaritzar-se amb el llenguatge, els conceptes, les eines i la lògica del màrqueting com a activitat empresarial.
OC2. Aconseguir una formació bàsica i una visió de conjunt de la funció comercial en l'empresa, per a desenvolupar una formació complementària i més profunda en cursos posteriors.
OC3. Conèixer aspectes i instruments útils i necessaris per a l'efectiva presa de decisions en màrqueting com ara el concepte de valor, el màrqueting de relacions, el màrqueting holístic, la planificació comercial, l'anàlisi de l'entorn i anàlisi DAFO, l'anàlisi de la demanda, el comportament del consumidor individual i organitzacional, les estratègies de segmentació i posicionament, i els instruments del màrqueting-mix.

Objectius instrumentals a aconseguir per l'estudiantat:

OI1. Formular solucions relacionades amb la pràctica de màrqueting en l'empresa a partir de dades reals.
OI2. Aplicar els coneixements teòrics a la pràctica de màrqueting en l'empresa.
OI3. Comentar, debatre i expressar en públic els resultats obtinguts en el desenvolupament de les classes pràctiques i els aspectes fonamentals desenvolupats al llarg de les classes teòriques.
OI4. Capacitar per a la cerca selectiva de la informació i de documentació complementària.

Objectius actitudinals a aconseguir per l'estudiantat:

OA1. Responsabilitzar-se del seu aprenentatge i dels resultats d'aquest, desenvolupar la seua autonomia i ser actiu construint el seu coneixement.
OA2. Desenvolupar el pensament crític davant la realitat, així com, actituds col·laboratives (intercanvi d'experiències i opinions amb els seus companys), destreses professionals i capacitat d'autoavaluació.
OA3. Interactuar social i professionalment amb el seu entorn.

 

 

Dades generals

Codi: 21502
Professor/a responsable:
SELLERS RUBIO, RICARDO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: MARKETING
    Àrea: COMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix