Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2023-24
La asignatura Protocolo y Eventos en Instituciones y Empresas dentro del plan de estudios, contribuye a reforzar las competencias específicas del grado en Publicidad y Relaciones Públicas que están vinculadas a la gestión de los eventos en las organizaciones, como herramienta estratégica comunicativa y relacional. Sus objetivos fundamentales como resultado de aprendizaje de los alumnos se establecen a partir de la competencia específica E12: la capacidad para la organización, ejecución y evaluación de eventos, cuidando, especialmente su diseño, control de costes y protocolo.
Por ello, se centra en aspectos básicos como la necesidad de desarrollar de forma estratégica la gestión de los eventos -ya sea en su fase de planificación, ejecución y evaluación-; su vinculación con las relaciones públicas y la comunicación; los fundamentos y los principios que sustentan al protocolo como disciplina instrumental en la estructura y los objetivos de los eventos; la legislación y normativa sectorial que sirven como referentes permanentes en la justificación de la planificación y el diseño de los actos, o diferentes cuestiones que posibilitan una organización eficiente y una logística adecuada en la ejecución de los mismos. Se incide, especialmente, en el análisis de diferentes estudios de caso que complementan, con una visión integral, la gestión de eventos a través del protocolo aplicado a diferentes sectores, como instrumento relacional con los grupos de interés de las organizaciones.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2023-24
Competències transversals bàsiques de la UA
- CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
Competències generals:>>Instrumentals
- CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
- CG4 : Coneixement bàsic de la professió.
- CG9 : Presa de decisions.
Competències generals:>>Interpersonals
- CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
- CG11 : Destreses en relacions interpersonals.
Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)
- CE12 : Capacitat per a l'organització, execució i avaluació d'esdeveniments, amb una cura especial en el disseny, control de costos i protocol.
- CE15 : Destreses per a reconèixer i utilitzar la terminologia professional bàsica.
- CE17 : Habilitat per a adaptar-se als objectius organitzacionals.
- CE27 : Habilitat per a gestionar el temps, amb capacitat per a l'organització i temporalització de les tasques.
- CE45 : Capacitat per a entendre i interpretar l'entorn i adaptar-se al canvi.
- CE5 : Capacitat per a usar les eines de comunicació en mitjans convencionals i no convencionals.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer i usar adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació i la informació.
- Conèixer i identificar els perfils professionals del sector i les funcions que en defineixen l'exercici.
- Decidir, de manera integral i crítica, entre diverses opcions.
- Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
- Adquirir i posar en pràctica habilitats socials i comunicatives que afavorisquen la interacció.
- Aplicar processos de comunicació convencional (publicitaris i de relacions públiques) i no convencionals per a la difusió dels esdeveniments.
- Establir processos de producció informativa, a través dels mitjans de comunicació social, ajustats als objectius estratègics de les organitzacions públiques i privades.
- Establir un programa sistemàtic per a la gestió d'esdeveniments oficials, no oficials i mixtos.
- Establir la jerarquia personal, temporal i espacial a partir de l'estructura i seqüència definides.
- Dissenyar escenografies per al desenvolupament dels esdeveniments planificats per organitzacions públiques i privades.
- Conèixer i aplicar la legislació estatal i, si escau, de les comunitats autònomes que regula, entre altres aspectes, les precedències de les autoritats públiques, l'ús de símbols, banderes oficials i no oficials.
- Analitzar les normatives que regulen la gestió d'esdeveniments en l'àmbit de l'administració local.
- Reconèixer els usos, els costums i les tradicions que cal observar, juntament amb la normativa i legislació vigent, en la gestió d'esdeveniments.
- Identificar els principis bàsics i fonaments del protocol com a disciplina instrumental.
- Identificar els objectius estratègics dels esdeveniments dissenyats en les organitzacions públiques i privades.
- Integrar els objectius específics dels esdeveniments en la gestió comunicacional i de relacions públiques.
- Conèixer i aplicar eines de gestió de recursos (tècnics, humans, logístics).
- Conèixer i aplicar procediments d'assignació de tasques i planificació temporal d'activitats.
- Aplicar processos de comunicació convencional (publicitaris i de relacions públiques) i no convencionals per a la difusió dels esdeveniments.
- Establir processos de producció informativa, a través dels mitjans de comunicació social, ajustats als objectius estratègics de les organitzacions públiques i privades.
- Analitzar tendències i processos d'innovació en la gestió d'esdeveniments, incidint en el significat i transcendència pública.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24
Dades generals
Codi:
22548
Professor/a responsable:
CAMPILLO ALHAMA, CONCEPCION
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,50
Crèdits pràctics:
0,90
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
Crèdits teòrics: 1,5
Crèdits pràctics: 0,9
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)