Competencies and objectives
Course context for academic year 2024-25
La asignatura Postproducción Audiovisual en Publicidad forma parte del módulo 9, “Conocimientos y técnicas aplicados a la comunicación publicitaria”, del Grado de Publicidad y Relaciones Públicas, y esencialmente consiste en el estudio teórico-práctico de las herramientas, las técnicas y los procedimientos de postproducción digital de imágenes y sonidos destinados a contenidos audiovisuales publicitarios.
A fin de seguir adecuadamente la asignatura se recomienda haber cursado anteriormente algunas de las asignaturas del módulo, tales como Técnicas de Comunicación Audiovisual, Narrativa Audiovisual Aplicada a la Publicidad y Producción y Realización en Medios Audiovisuales. De este modo, la asignatura optativa, junto con Fotografía Publicitaria permite dotar al alumnado del Grado de Publicidad y Relaciones Públicas de un conocimiento completo de la comunicación publicitaria, en todas sus dimensiones.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25
General Competences:>>Instrumental
- CG2 : Capacity to put theoretical knowledge into practice.
- CG3 : Basic understanding of the field of study.
- CG4 : Basic understanding of the profession.
- CG8 : Basic computer skills.
General Competences:>>Interpersonal
- CG10 : Ability to work in interdisciplinary teams.
Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)
- CES34 : Theoretical and practical understanding of production and implementation in printed, audiovisual and hypermedia format.
Specific Competences:>>Professional (practical)
- CE50 : Capacity to understand and use the technological tools of the sector, both at equipment level and computer and audiovisual applications.
- CE56 : Ability to make commercial and institutional videos.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25
No data
General
Code:
22546
Lecturer responsible:
Vicedo Cores, Nuria
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
0,90
Practical credits:
1,50
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
Theoretical credits: 0,9
Practical credits: 1,5
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
DEGREE IN ADVERTISING AND PUBLIC RELATIONS
Course type: OPTIONAL (Year: 4)