Facultats i centres
Serveis administratius
Serveis generals
L'assignatura Sistemes i Processos en Publicitat i en Relacions Públique tracta d'aprofundir en el funcionament i relacions entre els diferents agents que operen en l'activitat publicitària i de relacions públiques. És a dir, pretén realitzar una descripció, anàlisi i recerca de les interrelacions i processos existents entre: anunciants, agències de publicitat, agències de relacions públiques, institucions, centrals de mitjans, mitjans de comunicació i receptors
Competències transversals bàsiques de la UA
Competències generals:>>instrumentals
Competències generals:>>interpersonals
Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)
Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)
Objectius que figuren en la fitxa de l'assignatura:
-Conèixer i usar adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació i la informació.
-Comprendre, raonar i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement.
-Conèixer i ser capaç d'aplicar el concepte de sistema i la Teoria General de Sistemes a l'activitat publicitària.
-Comprendre les relacions entre els diferents subjectes de l'activitat publicitària i els processos operatius derivats de la interacció de tots ells.
-Identificar i comprendre els processos operatius que es donen en el si de cadascun dels subjectes de l'activitat publicitària.
-Comprendre l'estructura organitzativa i l'operativa del departament de comunicació d'una empresa/institució.
-Conèixer el funcionament intern del departament de comunicació d'una empresa anunciant o institució, les seues funcions i processos de treball.
-Reconèixer les estructures internes i les diferents funcions dels diferents agents que intervenen en el procés publicitari.
-Identificar els diferents processos operatius interns de cadascun dels subjectes publicitaris.
-Ser capaç d'analitzar críticament les estructures i els processos operatius dels diferents agents de l'activitat publicitària i de relacions públiques.
-Distingir entre objectius generals de l'empresa, objectius de mercat o màrqueting i objectius de comunicació.
-Utilitzar adequadament les normes ortogràfiques i gramaticals en el leguaje oral i escrit.
-Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
-Distingir entre estructura, conjuntura i procés en l'àmbit de l'activitat publicitària.
-Conèixer la forma d'interactuar del departament de comunicació d'una empresa o institució amb la resta d'agents del procés publicitari: agències de publicitat, agències de mitjans, agències de relacions públiques, amb els mitjans i suports, etc.
-Saber gestionar el departament de comunicació de l'anunciant quant a processos de treball interns (amb la resta de departaments) i saber dissenyar i implementar el pla de màrqueting o comunicació de l'empresa/institució.
-Saber reconèixer els diferents models teòrics vists en l'assignatura, en un entorn real, identificar-los i ser capaç d'analitzar-los.
-Saber elaborar i formular correctament els objectius de comunicació d'una empresa o institució en funció dels seus productes, serveis i necessitats en el mercat de referència.
-Demostrar la capacitat suficient per a integrar les diferents variables del màrqueting en el procés de planificació de la comunicació publicitària i de relacions públiques.
-Saber elaborar un pla de comunicació adaptat a una empresa o institució en funció dels seus productes, serveis, necessitats i objectius.
-Conèixer la implicació de cadascun dels agents del procés de comunicació comercial en el desenvolupament del pla de comunicació de l'anunciant, ja siga aquesta empresa o institució.