Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2023-24
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24
Context de l'assignatura per al curs 2023-24
L'assignatura s'emmarca dins del contingut formatiu “Estudi de les estratègies i processos encaminats a la creació, producció i realització de missatges publicitaris en els distints suports i mitjans de comunicació”. Es recomanable haver aprovat amb anterioritat "Tècniques de Comunicació Audiovisual" que s'imparteix en 2º curs.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals:>>Instrumentals
- CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
- CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
Competències generals:>>Interpersonals
- CG11 : Destreses en relacions interpersonals.
Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)
- CES33 : Estudi de les possibilitats i recursos de les tecnologies per a la comunicació audiovisual i coneixements bàsics sobre els sistemes tècnics utilitzats per a processar, elaborar i executar la comunicació, especialment la publicitària i la de les relacions públiques.
Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)
- CE15 : Destreses per a reconèixer i utilitzar la terminologia professional bàsica.
- CE39 : Destresa en els recursos redaccionals, estilístics, narratius i retòrics: escrits, visuals i audiovisuals.
- CE40 : Capacitat per a comunicar-se amb fluïdesa i riquesa en el context professional (oralment i per escrit).
- CE50 : Capacitat per a comprendre i utilitzar les eines tecnològiques del sector, tant pel que fa a equips com a aplicacions informàtiques i audiovisuals.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Aprendre a escriure un guió audiovisual.
- Distingir una narració audiovisual d'altres tipus de discurs.
- Reconèixer i aplicar les regles de la continuïtat en les narracions audiovisuals.
- Conèixer i aplicar les diverses concepcions temporals en les narracions audiovisuals.
- Analitzar i aplicar els diferents punts de vista en les narracions audiovisuals.
- Analitzar i aplicar els diversos narradors audiovisuals.
- Reconèixer i ser capaç d'utilitzar la terminologia audiovisual per a comunicar-se amb els realitzadors publicitaris.
- Ser capaç d'observar i descriure els discursos audiovisuals.
- Ser capaç de comprendre i utilitzar els equips d'enregistrament i muntatge digital.
- Adquirir i posar en pràctica habilitats socials que afavorisquen la interacció.
- Conèixer i identificar els principals conceptes teòrics, àmbits i mètodes de recerca del camp d'estudi.
- Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24
• Definir el concepte “narrativa audiovisual”.
• Explicar els orígens de la disciplina i les seues diferents perspectives. Conèixer els autors i obres claus.
• Distingir entre història i discurs en anuncis.
• Explicar les característiques del relat en anuncis.
• Diferenciar entre anuncis narratius i no narratius.
• Distingir entre continuïtat, ràcord i eix.
• Reconèixer i saber aplicar els distints tipus de ràcord.
• Aplicar el principi de gravació en triangle.
• Conèixer els arguments arquetípics i la seua aplicació en publicitat.
• Conèixer la importància de les bones històries.
• Conèixer el concepte de “narrabilitat”.
• Conèixer i aplicar els arguments bàsics en l'àmbit publicitari.
• Reflexionar de forma crítica sobre el storytelling.
• Identificar i explicar les distintes unitats bàsiques de la narrativa audiovisual.
• Definir el concepte de “muntatge”.
• Distingir entre muntatge intern i extern.
• Reconèixer i aplicar tipus de muntatge, tant sense fragmentar la pantalla com fragmentant-la.
• Distingir i explicar els sis agents del relat publicitari.
• Identificar la tipologia dels narradors.
• Reconèixer i aplicar la divisió del saber narratiu en anuncis.
• Reconèixer i aplicar els conceptes de suspens i sorpresa en anuncis.
• Reconèixer i apreciar les estructures narratives complexes.
• Distingir els distints tipus d'estructures monotrama i multitrama.
• Conèixer exemples d'estructura multitrama i la seua aplicació en publicitat.
;