Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
La asignatura es una introducción a la Teoría de Juegos. La Teoría de Juegos estudia situaciones de interacción estratégica y se ha convertido en una herramienta fundamental para la teoría económica. Ha contribuido a mejorar nuestro conocimiento de la conducta humana frente a la toma de decisiones. Cuenta con multitud de aplicaciones a la Economía, las ciencias políticas y la Biología.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2019-20
Competències generals del títol (CG)
- CG3 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
- CG5 : Capacitat per a la presa de decisions aplicant els coneixements a la pràctica.
- CG8 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
- CG9 : Capacitat de síntesi.
Competències generals de la UA (CGUA)
- CGUA1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglès.
- CGUA3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic.
- CE10 : Tenir la capacitat per a aplicar el coneixement i les aptituds adquirides en la solució de problemes econòmics teòrics i aplicats.
- CE11 : Habilitats analítiques per al desenvolupament de marcs teòrics que simplifiquen l'estudi de l'economia real i capacitat per a establir els nivells d'abstracció adients per a l'estudi de les diverses qüestions econòmiques.
- CE12 : Ser capaç d'utilitzar les eines adequades per a analitzar, diagnosticar i solucionar qüestions i problemes de caràcter econòmic.
- CE2 : Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic.
- CE3 : Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica.
- CE4 : Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors atenent els objectius.
- CE9 : Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals sobre com funciona l'economia.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Entendre el pensament estratègic.
- Aprendre a trobar formes de cooperar amb els altres, encara que els altres tinguen una motivació purament egoista.
- Entendre els problemes derivats de l'asimetria d'informació entre els diferents participants en els mercats.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Entre los objetivos específicos destacamos:
- Formalizar situaciones estratégicas utilizando las herramientas de la teoría de juegos y conocer los diferentes
conceptos de equilibrio en situaciones con diferente información
- Entender situaciones de conflicto y evaluar las consecuencias de las distintas alternativas de acción, seleccionando las mejores dados los objetivos
- Asimilar los conceptos necesarios para analizar los modelos económicos de asignaturas de cursos superiores.
- Aplicar las herramientas de la Teoria de Juegos a diferentes modelos economicos
Dades generals
Codi:
35029
Professor/a responsable:
Iturbe-Ormaeche Cortajarena, Iñigo
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,50
Crèdits pràctics:
0,90
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FONAMENTS DE L'ANALISI ECONOMICA
Àrea: FONAMENTS DE L'ANALISI ECONOMICA
Crèdits teòrics: 1,5
Crèdits pràctics: 0,9
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ECONOMIA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)