Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Course description
  DESIGN AND PLANNING OF COMMUNICATION STRATEGIES

Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2021-22

La asignatura Diseño y Planificación de Estrategias de Comunicación, dentro del Grado de Sociología impartido en la Universidad de Alicante, realiza una aproximación integral a todo lo que puede significar la comunicación para la sociedad, las organizaciones y las personas. Además de la revisión de principios e ideas básicas, se plantea la definición y programación de actuaciones concretas que permitan calibrar adecuadamente el alcance de las diversas fórmulas de comunicación.

Debemos tener en cuenta que el Grado en Sociología que propone la UA se centra en tres perfiles profesionales: Intervención Social, Investigación Social Aplicada y Políticas Públicas. En los tres casos, un conocimiento experto de las posibilidades que ofrece la comunicación, con la consiguiente adecuada gestión e implantación, puede aportar al alumno un factor diferencial que le facilite una mejor integración en el entorno laboral.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

UA Basic Transversal Competences

  • CTUA2 : Computer and information skills.
  • CTUA3 : Oral and written communication skills.

 

Specific Disciplinary Training Competences (Theoretical)

  • CES3 : Understanding and mastery of social science methodology, its statistical tools, methods and basic and advanced social research techniques, both quantitative and qualitative.

 

Specific Disciplinary Training Competences (Practical)

  • CEH3 : Capacity to plan, design and execute social intervention projects and public policies designed to deal with social problems.

 

Specific Disciplinary Training Competences (Conduct, Presence)

  • CEE3 : Capacity to work in interdisciplinary teams.

 

Transversal Competences

  • CT1 : Capacity for analysis and synthesis.
  • CT2 : Capacity for organisation and planning.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2021-22

No data

 

 

General

Code: 23038
Lecturer responsible:
GONZALEZ PACANOWSKI, ANTONIO FRANCISCO
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,60
Practical credits: 0,80
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 1,6
    Practical credits: 0,8
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught