Facultats i centres
Serveis administratius
Serveis generals
Fonaments d'Economia de l'Empresa és una assignatura de formació bàsica de caràcter introductori en la qual l'estudiant rep un conjunt de coneixements que li han de permetre familiaritzar-se amb els conceptes i eines d'administració, de manera que puga interpretar la realitat empresarial de manera sistémica i global. Des d'aquest punt de vista, el centre de gravetat de la matèria s'estableix en l'estudi de l'empresa, l'empresari, i les principals decisions empresarials, de manera que s'establisca una primera presa de contacte amb els coneixements i mecanismes de raonament que, posteriorment, es desenvoluparan, en assignatures de direcció i gestió més específiques. En particular, es pot destacar la relació directa amb les següents assignatures del grau d'ADE:
o Direcció d'Operacions, de 1º curs.
o Disseny de l'Organització, de 2º curs.
o Direcció Estratègica de l'Empresa I, de 3º curs.
o Direcció Estratègica de l'Empresa II, de 3º curs.
o Estratègia i Direcció Internacional de l'Empresa, de 4º curs.
o Creació d'empreses, de 4º curs.
o Direcció de Recursos Humans, de 4º curs.
o Gestió de la qualitat i del Medi ambient, de 4º curs.
Competències generals del títol (CG)
Competències generals de la UA (CGUA)
Competències específiques (CE)
Desenvolupar un esperit crític davant les situacions de l'empresa. Desenvolupar diferents visions del paper que exerceix l'empresa com a instrument de desenvolupament econòmic. Conèixer l'evolució de les diferents teories sobre l'organització i l'administració d'empreses. Conèixer quins elements i característiques defineixen l'entorn empresarial, distingint-ne els dos tipus bàsics: genèric i específic. Distingir les etapes del procés de presa de decisions com també els principals errors comesos en cadascuna d'aquestes. Aprendre a usar models matemàtics de presa de decisions.
Objectius Conceptuals
1. Conèixer l'evolució de les diferents teories sobre l'organització i l'administració d'empreses.
2. Conèixer què elements i característiques defineixen l'entorn empresarial, distingint els dos tipus bàsics: genèric i específic.
3. Distingir les etapes del procés de presa de decisions així com els principals errors comesos en cadascuna d'elles.
Objectius Procedimentals
4. Aprendre a usar models matemàtics de presa de decisions.
Objectius Actitudinals
5. Desenvolupar un esperit crític davant les situacions de l'empresa.
6. Desenvolupar diferents visions del paper que juga l'empresa com a instrument de desenvolupament econòmic.