Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
Asignatoria obligatoria impartida en Tercer Curso, primer semestre, de los estudios de Grado en Relaciones Laborales y Recursos Humanos.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències generals del títol (CG)
- CG2 : Capacitat per a interrelacionar les diferents disciplines que configuren les relacions laborals.
- CG4 : Capacitat per a aplicar els coneixements a la pràctica.
- CG8 : Competències en comunicació oral i escrita.
Competències específiques (CE)
- CE16 : Capacitat de transmetre i comunicar-se per escrit i oralment usant la terminologia i les tècniques adequades.
- CE18 : Capacitat per a seleccionar i gestionar informació i documentació laboral.
- CE9 : Capacitat per a assessorar i dur a terme tasques de gestió en l'àmbit de la seguretat social, l'assistència social i la protecció social complementària.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Comprendre la funcionalitat i dinàmica de l'obligació de cotització i saber aplicar les pertinents disposicions legals per al compliment efectiu.
- Saber reconèixer en la pràctica les obligacions documentals de l'empresari per a constituir la relació jurídica de seguretat social i el compliment del deure de cotització.
- Assimilar el règim jurídic vigent del procediment de recaptació i saber determinar-ne l'abast dels drets i les obligacions empresarials.
- Assimilar i saber utilitzar els conceptes de contingències comunes i professionals i comprendre els efectes pràctics d'aquesta distinció.
- Ús adequat de la terminologia jurídica i, específicament, de seguretat social tant oralment com per escrit.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
Objetivos formativos
Comprender la funcionalidad de la obligación de cotización, su dinámica y saber aplicar las pertinentes disposiciones legales para su efectivo cumplimiento.
Saber reconocer en la práctica las obligaciones documentales del empresario para la constitución de la relación jurídica de Seguridad Social y el cumplimiento del deber de cotización. Conocer los efectos derivados del incumplimiento de las obligaciones empresariales en materia de actos de encuadramiento y cotización, especialmente en cuanto a las responsabilidades de tipo administrativos y de asunción de prestaciones de Seguridad Social.
Asimilar el vigente régimen jurídico del procedimiento de recaudación y saber determinar el alcance de los derechos y obligaciones empresariales en el curso del mismo.
Asimilar y saber manejar los conceptos de contingencias comunes y profesional y comprender los efectos prácticos de esta distinción.
Saber reconocer las distintas modalidades existentes de convenios especiales con la Seguridad Social, y su adecuación a cada circunstancia concreta.
Conocer las singularidades que presenta el Régimen Especial de Trabajadores Autónomos, principalmente, en materia de acción protectora, así como de otros Regímenes y Sistemas Especiales de Seguridad Social.
Empleo adecuado de la terminología jurídica, y específicamente de Seguridad Social, tanto oralmente como por escrito.
Aprender al manejo correcto de las distintas fuentes de naturaleza jurídica.
Dades generals
Codi:
28020
Professor/a responsable:
Aranda Martínez, María Carmen
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,80
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
DRET DEL TREBALL I DE LA SEGURET. SOCIAL
Àrea: DRET DEL TREBALL I DE LA SEGURETAT SOCIAL
Crèdits teòrics: 1,8
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN RELACIONS LABORALS I RECURSOS HUMANS
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)