Facultats i centres
Serveis administratius
Serveis generals
L’assignatura Introducció a la Ciència Política correspon a l’Àrea de Ciència Política i de l’Administració, Departament d’Estudis Jurídics de l’Estat, de la Universitat d’Alacant. Introducció a la Ciència Política (Formació Bàsica de Primer Curs, Segon Semestre, del Grau en Criminologia).
6 crèdits ETCS. 6 crèdits ECTS (60 hores presencials) i 90 hores de treball autònom de l’alumne
La finalitat principal de l’assignatura consisteix en que l’alumne adquireixca sòlids coneixements de l’Àrea de Ciència Política i de l’Administració, així com fer ús d’habilitats especifiques i generals que li permeten una adequada aplicació d’allò adquirit per a un millor desenvolupament professional, una vegada conclosa la seua etapa universitària formativa. D’ací la importància d’una correcta incardinació, i equilibri, entre les classes teòriques i pràctiques.
Competències generals del títol (CG)
Competències generals de la UA (CGUA)
Competències específiques (CE)
En aquest àmbit, l’objectiu fonamental és complir els criteris formatius definits a les competències de l’assignatura. D’aquesta manera, es proporcionaran coneixements sòlids i crítics de les bases introductòries de l’Àrea de Ciència Política i de l’Administració com a fonament per a l’adequada formació de graduats en Criminologia. D’aquesta manera, l’alumne podrà incrementar les seues ferramentes d’anàlisi per a comprendre i estudiar els processos polítics i socials.
Entre els objectius instrumentals de l’assignatura figuren la capacitat d’argumentar i debatre sobre formulacions teòric – pràctiques, que afecten a l’àmbit d’estudi de la matèria. Construïr un conjunt d’arguments teòrics, aplicats a casos específics, així com la correcta definició d’idees i fets, expressats oralment i/o per escrit, són igualment objectius instrumentals.
L’anàlisi i escrutini de la informació rebuda, el foment d’una actitud intel·lectualment crítica per a profunditzar en els temes, el debat formatiu i d’argumentació, tenen per objectiu la comprensió i, en el seu cas, la mútua acceptació de posicions diferents. La capacitat de discerniment sobre la qualitat intel·lectual d’una formulació, així com la tolerància per a valorar allò que és aliè comporta així mateixa un significatiu objectiu actitudinal: l’estima pel treball aliè, incrementar la cooperació entre alumnes, mitjançant tècniques de col·laboració i de participació que, en definitiva, permeten el desenvolupament del sentit de solidaritat –i de responsabilitat- en una comunitat d’estudiants.