Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2010-11
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
6 créditos ECTS (60 horas presenciales y 90 horas de trabajo autónomo del alumno).
Actividades formativas en créditos 6 ECTS, de los cuales el 40 % (2,4 ETCS) son presenciales conforme a la siguiente distribución: 1,8 ECTS de Teoría, que se dedican al aprendizaje de los contenidos teóricos fundamentales a partir de la impartición de la lección magistral pero también participativa; y 0,6 ECTS de la parte práctica, que se dedicarán a la resolución de problemas basados en situaciones reales relacionadas con las materias tratadas en clase.
NOTA IMPORTANTE: La información y determinaciones aquí contenidas vinculan a los alumnos matriculados en la modalidad presencial; por su parte, los alumnos matriculados en la modalidad no presencial (online) estarán a lo que disponga la profesora responsable de ese Grupo.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG.1 : Capacitat per a la recerca, l'anàlisi i la síntesi de la informació.
- CG.2 : Capacitat per a treballar en equip: col·laborar amb els altres i contribuir a un projecte comú.
- CG.3 : Capacitat d'aprenentatge autònom i adaptació a situacions noves.
- CG.4 : Capacitat per a la presa de decisions, aplicant els coneixements a la pràctica i el maneig d'instruments tècnics.
- CG.5 : Capacitat per a la crítica i l'autocrítica.
Competències generals de la UA (CGUA)
- CGUA.3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Ser capaç de descriure els conceptes fonamentals en l'àmbit de la psicologia, la sociologia, el dret i les ciències naturals que són necessaris per a analitzar d'una forma global el fenomen criminal i la desviació.
- CE6 : Ser capaç d'identificar les estratègies de les polítiques públiques que incideixen en l'àmbit de la criminologia i de les respostes davant el crim i la desviació.
- CE8 : Ser capaç d'argumentar i descriure diferents punts de vista i de sotmetre'ls a debat de manera lògicament coherent i de presentar conclusions en un format acadèmic apropiat sobre qüestions de política criminal, victimització, criminalització i respostes davant el crim i la desviació, així com sobre la percepció i interpretació que en fan els mitjans de comunicació, l'opinió pública i els informes oficials.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer les teories sobre la democràcia.
- Identificar els components del sistema polític i entendre les relacions entre els components d'un sistema polític.
- Interrelacionar els sistemes polítics i administratius amb el context social i econòmic.
- Capacitat d'anàlisi i síntesi sobre la realitat política.
- Capacitat de gestió de la informació política.
- Raonament crític sobre la realitat política.
- Introducció a les teories sobre el poder, l'autoritat, la ciutadania política i l'estat.
- Formes d'organització política.
- Capacitats per a identificar processos de consens, negociació i conflicte polític.
- Operar amb dades d'investigació quantitatius i qualitatius per a l'anàlisi política.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
En este ámbito, objetivo fundamental es cumplir los criterios formativos definidos en las competencias de la asignatura. De esta manera, se tenderá a proporcionar conocimientos sólidos y críticos, a un tiempo, de las bases introductorias del Área de Ciencia Política y de la Administración como fundamento para la adecuada formación pluridisciplinar básica de graduados en CRIMINOLOGÍA. De esta forma, el alumno podrá acrecentar sus herramientas de análisis para comprender y estudiar los procesos políticos y sociales, junto a los temas fundamentales de la materia.
La correcta identificación de los objetos políticos en una sociedad, así como la capacidad para enumerar, clasificar, distinguir y explicar las materias propias de la asignatura, jerarquizando prioridades democráticas, son objetivos cognitivos de la misma que el alumno adquirirá desde una perspectiva de conjunto, que le permita establecer generalizaciones y especificidades acerca de las cuestiones objeto de estudio en el programa.
Entre los objetivos instrumentales de la asignatura figuran la capacidad de argumentar y debatir sobre formulaciones teórico/prácticas, que afecten al ámbito de estudio de la materia. Construir un argumentario, aplicándolo a casos específicos, así como la correcta definición de ideas y hechos, expresados oralmente y/o por escrito, son igualmente objetivos instrumentales de una asignatura que pretende convertir la experimentación empírica en base del análisis político de la sociedad.
;