Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

Economía aplicada a la gastronomía es una asignatura orientada a proporcionar a los estudiantes los instrumentos básicos y conocimientos necesarios para comprender de la teoría económica, asentar sus conocimientos sobre el mercado e interpretar el fenómeno de la gastronomía desde una perspectiva económica.
Se consideran las múltiples variables que pueden influir en la actividad, así como la valoración de sus costes y beneficios, con herramientas analíticas y metodológicas adecuadas a través de las fuentes y registros de información más relevantes.
Economía aplicada a la gastronomía se encuadra dentro del bloque de Empresa, Dirección y Administración del Plan de Estudios del grado en Gastronomía y Artes Culinarias; está, por tanto, relacionada con las otras asignaturas de este bloque y especialmente con Gestión de empresas gastronómicas, Marketing, comercialización y estrategias digitales y Dirección estratégica y emprendimiento.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2018-19

Competències transversals

  • CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionales
  • CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita

 

Competències generals

  • CG2 : Mostrar capacitat de síntesi i raonament crític en l'anàlisi dels entorns gastronòmics i culinaris.
  • CG3 : Resoldre tasques o realitzar treballs professionals en l'àmbit gastronòmic en el temps assignat per a açò, mantenint la qualitat del resultat.
  • CG4 : Ser capaç de realitzar les aproximacions requerides amb l'objecte de reduir un problema de l'àmbit d'estudi fins a un nivell manejable.

 

Competències Específiques

  • CE2 : Conèixer els principals indicadors, variables i fonts d'informació per a l'anàlisi econòmica del turisme i la seua relació amb el fenomen gastronòmic
  • CE3 : Conèixer els impactes econòmics de les activitats gastronòmiques i entendre el funcionament dels diferents tipus de mercats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Introduir l'alumnat als conceptes fonamentals de l'economia, a més de facilitar-li instruments per a analitzar l'entorn agrari, industrial i de serveis que envolta el sector agroalimentari i l'activitat gastronòmica i, d'aquesta manera, interpretar tendències futures i ser capaç de prendre les decisions més apropiades a partir de la informació econòmica rellevant. Saber analitzar les principals variables que afecten la competitivitat de les destinacions de turisme culinari i el paper que exerceix el sector públic i les inversions en el sector. Avaluar el potencial de desenvolupament econòmic sostenible del creixement del sector agroalimentari i el turisme culinari. Identificar l'estructura del mercat de turisme culinari espanyol, els seus desafiaments, reptes i oportunitats i el paper que exerceix en l'estructura econòmica nacional.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

1- Interpretar datos e indicadores relativos a la estructura y evolución de la economía.
2- Diferenciar el papel de la gastronomía en diferentes situaciones de desarrollo económico.
3- Adquirir la habilidad de búsqueda de información económica relevante.
4- Aprender a analizar e interpretar la información económica relevante para las actividades gastronómicas.
5- Interpretar los determinantes económicos para la toma de decisiones en las actividades gastronómicas.

 

 

Dades generals

Codi: 21702
Professor/a responsable:
MARTIN PALACIOS, ANTONINO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,40
Crèdits pràctics: 1,00
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI ECONÒMICA APLICADA
    Àrea: ECONOMIA APLICADA
    Crèdits teòrics: 1,4
    Crèdits pràctics: 1
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix