Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
FONÈTICA I FONOLOGIA ANGLESES

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

Esta asignatura, concebida como continuación de La pronunciación del inglés, proporciona una base fundamental para el adecuado desarrollo de la competencia lingüística y comunicativa de los estudiantes del Grado en Estudios Ingleses. Se trata de una asignatura de fonética y fonología avanzada, centrada de forma específica en la adquisición de un nivel de competencia alto en el análisis teórico del componente fonético-fonológico y en su vertiente aplicada, esto es, la pronunciación. Para ello, se llevará a cabo un estudio detallado de los principales aspectos segmentales y prosódicos del inglés, especialmente en la variedad RP contemporánea, usando como principales recursos de descripción y análisis la transcripción fonológica y el comentario fonético-fonológico. Estos recursos servirán, asimismo, para la reflexión en torno al proceso de enseñanza-aprendizaje de la pronunciación inglesa, la diagnosis de errores y los métodos correctivos, teniendo en cuenta que una de las principales salidas profesionales de nuestros estudiantes será precisamente la docencia.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Sense dades

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Adquirir un nivell de competència alt en la pronunciació de l'anglès.
    Adquirir un nivell de competència alt en la notació fonològica de l'anglès mitjançant la transcripció de textos orals i escrits de certa complexitat, prestant especial atenció a la pronunciació del RP en un estil conversacional cura.
    Ser capaç d'identificar o reconèixer les característiques fonètiques i fonològiques pròpies, peculiars o exclusives de l'accent RP en les seues diferents variants estilístiques, atenent especialment als canvis que ha experimentat en les últimes dècades.
    Aprendre a descriure i analitzar els fenòmens fonètic-fonològics propis de la cadena parlada.
    Ser capaç d'identificar i analitzar la variació regional, social i estilística de la pronunciació anglesa, reconeixent el valor i la riquesa d'aquesta variació.
    Aprendre a analitzar contrastivamente, avaluar i resoldre les dificultats que planteja la pronunciació de l'anglès als estudiants hispanoparlants.
  • Adquirir un nivell de competència alt en la pronúncia de l'anglés.
  • Adquirir un nivell de competència alt en la notació fonològica de l'anglés, mitjançant la transcripció de textos orals i escrits de certa complexitat, parant especial atenció a la Received Pronunciation (RP) en un estil conversacional acurat.
  • Ser capaç d'identificar, o reconèixer, les característiques fonètiques i fonològiques pròpies, peculiars o exclusives de l'accent RP. en les diverses variants estilístiques, atenent especialment als canvis que ha experimentat en les últimes dècades.
  • Aprendre a descriure i analitzar els fenòmens foneticofonològics de la cadena parlada.
  • Ser capaç d'identificar i analitzar la variació regional, social i estilística de la pronúncia anglesa, reconeixent-ne el valor i la riquesa.
  • Aprendre a analitzar contrastivament, avaluar i resoldre les dificultats que planteja la pronúncia de l'anglés a l'alumnat hispanoparlant.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

1. Adquirir un nivel de competencia alto en la pronunciación del inglés.

2. Adquirir un nivel de competencia alto en la notación fonológica del inglés mediante la transcripción de textos orales y escritos de cierta complejidad, prestando especial atención a la pronunciación del RP en un estilo conversacional cuidado.

3. Ser capaz de identificar o reconocer las características fonéticas y fonológicas propias, peculiares o exclusivas del acento RP en sus distintas variantes estilísticas, atendiendo especialmente a los cambios que ha experimentado en las últimas décadas.

4. Aprender a describir y analizar los fenómenos fonético-fonológicos propios de la cadena hablada.

5. Ser capaz de identificar y analizar la variación regional, social y estilística de la pronunciación inglesa, reconociendo el valor y la riqueza de dicha variación.

6. Aprender a analizar contrastivamente, evaluar y resolver las dificultades que plantea la pronunciación del inglés a los estudiantes hispanohablantes.

 

 

Dades generals

Codi: 31022
Professor/a responsable:
LILLO BUADES, ANTONIO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,80
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 1,8
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix