Competencies and objectives
Course context for academic year 2024-25
This course is an approach to sign languages as natural languages and the Deaf Community as a linguistic and cultural community.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25
DEGREE IN CATALAN STUDIES
General Competences (CG)
- CG1 : Capacitat de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua i a la literatura catalanes com a expert en la matèria i en els diferents perfils professionals.
- CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-lo amb la funció de l'individu en la societat.
- CG3 : Capacitat de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
- CG7 : Compromís social con la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)
- CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
- CGUA3 : Ser capaç d'una comunicació efectiva i un coneixement lingüístic en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua castellana o llengua catalana) en l'àmbit de la seua disciplina.
Specific Competences (CE)
- CE10 : Capacitat per a utilitzar els recursos i els materials pertinents per a l'autoaprenentatge (bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, obres terminològiques, tutories, noves tecnologies) i transmetre la informació en llengua catalana.
- CE11 : Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi; formular hipòtesis+B1782 de treball, demostrar-les amb arguments i arribar a conclusions, així com també reconèixer i aplicar la coherència textual (estructura del text, distribució de les idees, progressió de la informació, utilització de paraules clau), de manera que es desenvolupe explicativament i argumentativament qualsevol contingut relacionat amb la llengua i la literatura catalana, i poder així aconseguir el paper de coneixedor, transmissor i assessor dels coneixements adquirits.
- CE12 : Capacitat per a comprendre, valorar i aprofitar el plurilingüisme amb una actitud favorable al procés de normalització del català, per a participar de la diversitat cultural i lingüística, així com també potenciar-l+B1729o per a un millor desenvolupament social de la llengua.
DEGREE IN SPANISH: LANGUAGE AND LITERATURES
Generic Degree Course Competences
- CG1 : Ser capaç de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua espanyola i a la seua literatura com a expert en aquesta matèria i en els diferents perfils professionals.
- CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
- CG3 : Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
Generic UA Competences
- CUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
- CUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament de manera oral i per escrit en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
Specific Competences (CE):>>Conceptual
- CC5 : Capacitat per a comunicar en la llengua de l'especialitat (espanyol) i en una segona llengua en situacions orals i escrites per a fer viable la comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en els quals l'alumne exercirà la seua activitat en el futur.
Specific Competences (CE):>>Procedural
- CP18 : Ser capaç d'utilitzar el model estàndard de la llengua espanyola, així com els mecanismes de creació i innovació lèxica com a membre actiu d'una societat en constant evolució, per a adequar la llengua espanyola a les necessitats comunicatives dels seus parlants.
- CP20 : Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
Specific Competences (CE):>>Attitude
- CA22 : Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
- CA23 : Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
- CA24 : Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25
Conceptual objectives
- Reflecting on the diversity of form of language and languages (visual / acoustic), given its importance in the approach to the edge and ontogenetic origin of human language.
- Reflecting on the whole process of communication, distinguishing the role of paralinguistic and non-linguistic elements in oral communication and the marked.
- Acquire a general knowledge about the history of linguistic studies on sign languages and the history of education of the deaf.
- Manage the basic concepts and relevant theories of sign linguistics.
Procedural objectives
- Apply instrumental techniques of linguistic analysis to the Spanish sign language.
- Developing language skills (querológicas, lexical and grammatical), for communication in Spanish Sign Language (LSE).
- Develop the skills necessary to alphabetic writing of the LSE.
- Developing language skills (querológicas, lexical) for basic communication in the International Sign System.
- Apply the linguistic knowledge of sign languages to specific fields of human linguistic activity (language teaching, translation, linguistic pathologies ...).
Attitudinal objectives
- Be aware of the role of sign languages in shaping culture of deaf communities.
- Assess the importance of linguistic diversity mode.
- Be aware of the structural similarities of languages, as well as the differences that singularise.
- Be aware of the importance of the visual channel in the representation of verbal art.
- Be aware of the role of sign languages in the education of deaf people.
General
Code:
31753
Lecturer responsible:
CASCALES RUIZ, INMACULADA
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
1,20
Practical credits:
1,20
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
SPANISH STUDIES, GENERAL LINGUISTICS AND THEORY OF LITERATURE
Area: GENERAL LINGUISTICS
Theoretical credits: 1,2
Practical credits: 1,2
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
DEGREE IN ENGLISH STUDIES
Course type: OPTIONAL (Year: 4)
-
DEGREE IN FRENCH STUDIES
Course type: OPTIONAL (Year: 4)
-
DEGREE IN SPANISH: LANGUAGE AND LITERATURES
Course type: OPTIONAL (Year: 4)
-
DEGREE IN ARABIC & ISLAMIC STUDIES
Course type: OPTIONAL (Year: 4)
-
DEGREE IN CATALAN STUDIES
Course type: OPTIONAL (Year: 4)