Competencies and objectives
Course context for academic year 2024-25
Esta asignatura transversal se encuadra en los niveles del Marco Común Europeo de Lenguas y pretende transmitir las competencias lingüísticas (gramatical, léxica, semántica, fonológica, ortográfica y ortoépica) en lengua alemana. Objetivo de esta asignatura es consolidar los conocimientos del nivel A1/A2 y cubrir algunos temas umbrales llegando a un nivel umbral B1.1.
El proceso enseñanza-aprendizaje de la lengua alemana se realiza en un marco comunicativo, no obstante los temas de descripción lingüística y cultural se ubican en un marco teórico.
De acuerdo con el perfil del alumno, se realizará un trabajo contrastivo cultural, lingüístico o literario que le permitirá ver la lengua y cultura alemana en el contexto de las lenguas del estudio del alumno (L1, L2, L3).
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25
General Competences (CG)
- CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-lo amb la funció de l'individu en la societat.
- CG3 : Capacitat de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
- CG7 : Compromís social con la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)
- CGUA1 : Capacitat per a comunicar-se en una segona llengua en situacions comunicatives (orals i escrites) de manera que l'alumnat adquirisca un nivell equivalent al B1 del marc comú de referència europeu.
- CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
Specific Competences (CE)
- CE1 : Capacitat per a comunicar-se en llengua catalana en situacions comunicatives (orals i escrites) per a fer viable una comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en què l'alumne exercirà la seua activitat, tenint en compte el coneixement de la realitat històrica, social, institucional, cultural i artística de l'àmbit propi.
- CE10 : Capacitat per a utilitzar els recursos i els materials pertinents per a l'autoaprenentatge (bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, obres terminològiques, tutories, noves tecnologies) i transmetre la informació en llengua catalana.
- CE11 : Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi; formular hipòtesis+B1782 de treball, demostrar-les amb arguments i arribar a conclusions, així com també reconèixer i aplicar la coherència textual (estructura del text, distribució de les idees, progressió de la informació, utilització de paraules clau), de manera que es desenvolupe explicativament i argumentativament qualsevol contingut relacionat amb la llengua i la literatura catalana, i poder així aconseguir el paper de coneixedor, transmissor i assessor dels coneixements adquirits.
- CE12 : Capacitat per a comprendre, valorar i aprofitar el plurilingüisme amb una actitud favorable al procés de normalització del català, per a participar de la diversitat cultural i lingüística, així com també potenciar-l+B1729o per a un millor desenvolupament social de la llengua.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25
No data
General
Code:
31221
Lecturer responsible:
AMERIGO DEL CASTILLO, CRISTINA
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
0,60
Practical credits:
1,80
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
MIXED LANGUAGES
Area: GERMAN STUDIES
Theoretical credits: 0,6
Practical credits: 1,8
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
DEGREE IN FRENCH STUDIES
Course type: COMPULSORY (Year: 2)
-
DEGREE IN SPANISH: LANGUAGE AND LITERATURES
Course type: CORE (Year: 2)
-
DEGREE IN CATALAN STUDIES
Course type: CORE (Year: 2)
-
DEGREE IN ARABIC & ISLAMIC STUDIES
Course type: COMPULSORY (Year: 2)
-
DEGREE IN ENGLISH STUDIES
Course type: COMPULSORY (Year: 2)