Competencies and objectives
Course context for academic year 2024-25
The methodology of analysis of an audiovisual text finds its epistemology in literary criticism, which justifies a joint research on both disciplines, with a priority here on the specificity of film. The aim of this subject is to provide the student with the necessary resources to interpret the semiotics of film narrative, analysing the evolution from the silent period to the XXIst century in the Anglo-American context.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25
DEGREE IN CATALAN STUDIES
General Competences (CG)
- CG1 : Capacitat de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua i a la literatura catalanes com a expert en la matèria i en els diferents perfils professionals.
- CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-lo amb la funció de l'individu en la societat.
- CG3 : Capacitat de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
- CG4 : Capacitat per a gestionar i per a usar els recursos aportats per les tecnologies de la informació i la comunicació i per a aplicar-los a les indústries de la llengua i la literatura.
- CG5 : Ser capaç de conèixer les principals etapes, moviments, autors i obres de la literatura de la segona llengua.
General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)
- CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
- CGUA3 : Ser capaç d'una comunicació efectiva i un coneixement lingüístic en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua castellana o llengua catalana) en l'àmbit de la seua disciplina.
Specific Competences (CE)
- CE1 : Capacitat per a comunicar-se en llengua catalana en situacions comunicatives (orals i escrites) per a fer viable una comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en què l'alumne exercirà la seua activitat, tenint en compte el coneixement de la realitat històrica, social, institucional, cultural i artística de l'àmbit propi.
- CE11 : Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi; formular hipòtesis+B1782 de treball, demostrar-les amb arguments i arribar a conclusions, així com també reconèixer i aplicar la coherència textual (estructura del text, distribució de les idees, progressió de la informació, utilització de paraules clau), de manera que es desenvolupe explicativament i argumentativament qualsevol contingut relacionat amb la llengua i la literatura catalana, i poder així aconseguir el paper de coneixedor, transmissor i assessor dels coneixements adquirits.
- CE2 : Capacitat per a conèixer les característiques morfològiques, sintàctiques, fonètiques i lexicosemàntiques per a utilitzar, transmetre i aplicar els coneixements a l'anàlisi, la comprensió i la producció del català en les manifestacions orals i escrites.
- CE9 : Capacitat per a identificar els corrents de la crítica literària, les seues categories, conceptes i nomenclatura com un element clau per al desenvolupament de la capacitat crítica i analítica del text (literari, cinematogràfic, publicitari), en tant que manifestació creativa i reflex del context sociocultural.
DEGREE IN SPANISH: LANGUAGE AND LITERATURES
Generic Degree Course Competences
- CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
- CG3 : Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
Generic UA Competences
- CUA1 : Comprendre i expressar-se en un idioma diferent dels oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
- CUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
Specific Competences (CE):>>Conceptual
- CC15 : Coneixement de les principals etapes, moviments, autors i obres de la literatura de la segona llengua.
- CC16 : Adquisició del nivell B1 del MCER en una segona llengua.
- CC5 : Capacitat per a comunicar en la llengua de l'especialitat (espanyol) i en una segona llengua en situacions orals i escrites per a fer viable la comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en els quals l'alumne exercirà la seua activitat en el futur.
Specific Competences (CE):>>Procedural
- CP19 : Capacitat per a identificar els corrents crítics literaris, les seues categories, conceptes i nomenclatura, com a eina fonamental per a desenvolupar la capacitat d'anàlisi i crítica del text (literari, cinematogràfic, publicitari, etc.) en tant manifestació creativa i reflex del context sociocultural.
- CP20 : Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
Specific Competences (CE):>>Attitude
- CA22 : Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
- CA23 : Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
- CA24 : Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25
- In order to analyse the key concepts of film syntax, we will work on two milestones of the History of film, The Birth of a Nation (D.W. Griffith, 1915) and Citizen Kane (Orson Welles, 1941).
- The literary and film genres to be dealt with this academic year will be melodrama and the Western, specifying their distinctive features in both fields and their socio-cultural relevance. To study the latter genre we shall include the novel The Ox-Bow Incident (Walter Van Tilburg Clark, 1940).
- In order to analyse the concept of Auteur, we shall use the cinematic work of Alfred Hichcock in his American period. We will include, as well, the novel Strangers on a Train (Patricia Highsmith, 1950) to make an in-depth review of the main features of novel to film adaptation.
- For the units specifically focused on film adaptations of literary sources we shall analyse how the novella The Turn of the Screw (Henry James, 1898) was transferred to the screen as The Innocents (Jack Clayton, 1961); how director Kenneth Branagh adapted William Shakespeare's theatre play Much Ado About Nothing (1599) to film (1993), and the cinematic adaptation of the novel Atonement (Ian McEwan, 2001) by Joe Wright (2007).
General
Code:
31059
Lecturer responsible:
SANDERSON PASTOR, JOHN DOUGLAS
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
1,20
Practical credits:
1,20
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
ENGLISH STUDIES
Area: ENGLISH STUDIES
Theoretical credits: 1,2
Practical credits: 1,2
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
DEGREE IN CATALAN STUDIES
Course type: OPTIONAL (Year: 4)
-
DEGREE IN ARABIC & ISLAMIC STUDIES
Course type: OPTIONAL (Year: 4)
-
DEGREE IN FRENCH STUDIES
Course type: OPTIONAL (Year: 4)
-
DEGREE IN SPANISH: LANGUAGE AND LITERATURES
Course type: OPTIONAL (Year: 4)
-
DEGREE IN ENGLISH STUDIES
Course type: OPTIONAL (Year: 4)