Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2012-13

 

Desarrollar estrategias de comprensión, recepción y expresión de textos orales en lengua francesa. Descripción de las macrofunciones lingüísticas para comprender y expresar intenciones comunicativas, así como fórmulas y rutinas habituales en la comunicación oral de la lengua francesa en un nivel B1.1.

La asignatura se relaciona estrechamente con la asignatura “Lengua francesa: comunicación oral II”, con la de “Fonética francesa”, con la de “Lengua francesa: comunicación escrita I” y “Lengua francesa: comunicación escrita II”, así como con las demás asignaturas del Grado de Estudios Franceses.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Capacitat de comunicar-se oralment i per escrit en llengua francesa amb la fluïdesa, correcció i complexitat adequades a cada context i situació.
  • CE11 : Capacitat d'utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència i NTIC) com a aprenent autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
  • CE12 : Capacitat per a respectar, valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món francòfon.
  • CE2 : Capacitat per a reflexionar i descriure les característiques lingüístiques pròpies, peculiars i exclusives de la llengua francesa, així com les comunes a altres llengües, especialment les de la Comunitat Valenciana, i aplicar aquests coneixements a l'anàlisi, la comprensió i la producció del francès en les seues manifestacions orals i escrites.
  • CE7 : Capacitat d'analitzar textos en llengua francesa des dels punts de vista lingüístic, literari i cultural.
  • CE9 : Capacitat d'interpretar, produir i desenvolupar explicativa i argumentativament documents acadèmics o informes tècnics de la disciplina.

 

Competències genèriques de grau

  • CG1 : Capacitat d'aprendre i treballar de manera autònoma i en equip.
  • CG10 : Capacitat autocrítica que permeta la preocupació per la qualitat i la millora contínua.
  • CG11 : Capacitat de respectar els drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones, el respecte i la promoció dels drets humans i els principis d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.
  • CG2 : Habilitats d'obtenció i gestió de la informació que permeten l'aprenentatge al llarg de la vida.
  • CG3 : Capacitat d'interpretar, analitzar, sintetitzar i avaluar informació de manera crítica.
  • CG8 : Capacitat de generar noves idees (creativitat) i de dissenyar i gestionar projectes.

 

Competències genèriques de la UA

  • CGUA2 : Capacitat d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

El nivell al qual s'haurà d'arribar una volta cursada aquesta assignatura ha de correspondre's amb el nivell B1.1 del MCER.

  • Comprendre documents radiofònics i audiovisuals amb un grau de complexitat mitjà.
  • Realitzar enunciats orals amb cohesió i coherència en situacions comunicatives variades.
  • Saber aplicar els coneixements sociolingüístics necessaris en la comunicació oral.
  • Identificar els fonemes francesos.
  • Respectar els comportaments rituals propis de la llengua francesa oral.
  • Utilitzar recursos informàtics per a realitzar activitats d'expressió oral.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13

4.1. Objetivos generales 1. Alcanzar el nivel B1.1 del MCER en comprensión y expresión oral. 4.1.1. Objetivos conceptuales 2. Conocer los elementos lingüísticos necesarios para comprender y expresar oralmente textos descriptivos. 3. Conocer los elementos lingüísticos necesarios para comprender y expresar oralmente textos narrativos. 4. Conocer los elementos lingüísticos necesarios para comprender y expresar oralmente argumentaciones. 5. Conocer los elementos sociolingüísticos necesarios en la comunicación oral. 6. Conocer los elementos pragmáticos necesarios en la comunicación oral de textos descriptivos. 7. Conocer los elementos pragmáticos necesarios en la comunicación oral de textos narrativos. 8. Conocer los elementos pragmáticos necesarios en la comunicación oral de textos argumentativos. 4.1.2. Objetivos procedimentales 9. Desarrollar estrategias de comprensión oral. 10. Producir oralmente discursos descriptivos sencillos. 11. Producir oralmente discursos narrativos sencillos. 12. Producir oralmente discursos argumentativos sencillos. 13. Utilizar recursos informáticos para realizar actividades de expresión y comprensión oral. 4.1.3. Objetivos actitudinales 14. Desarrollar una actitud crítica y tolerante en el proceso de aprendizaje.

 

 

Dades generals

Codi: 30511
Professor/a responsable:
BIETTE BOREL, ANA MARIA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIES INTEGRADES
    Àrea: FILOLOGIA FRANCESA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 1,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix