Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2012-13
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
Context de l'assignatura per al curs 2012-13
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
GRAU EN FILOLOGIA CATALANA
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua i a la literatura catalanes com a expert en la matèria i en els diferents perfils professionals.
- CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-lo amb la funció de l'individu en la societat.
- CG3 : Capacitat de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
- CG7 : Compromís social con la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Competències generals de la UA (CGUA)
- CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
- CGUA3 : Ser capaç d'una comunicació efectiva i un coneixement lingüístic en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua castellana o llengua catalana) en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències específiques (CE)
- CE10 : Capacitat per a utilitzar els recursos i els materials pertinents per a l'autoaprenentatge (bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, obres terminològiques, tutories, noves tecnologies) i transmetre la informació en llengua catalana.
- CE11 : Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi; formular hipòtesis+B1782 de treball, demostrar-les amb arguments i arribar a conclusions, així com també reconèixer i aplicar la coherència textual (estructura del text, distribució de les idees, progressió de la informació, utilització de paraules clau), de manera que es desenvolupe explicativament i argumentativament qualsevol contingut relacionat amb la llengua i la literatura catalana, i poder així aconseguir el paper de coneixedor, transmissor i assessor dels coneixements adquirits.
- CE12 : Capacitat per a comprendre, valorar i aprofitar el plurilingüisme amb una actitud favorable al procés de normalització del català, per a participar de la diversitat cultural i lingüística, així com també potenciar-l+B1729o per a un millor desenvolupament social de la llengua.
GRAU EN ESPANYOL: LLENGUA I LITERATURES
Competències genèriques de grau
- CG1 : Ser capaç de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua espanyola i a la seua literatura com a expert en aquesta matèria i en els diferents perfils professionals.
- CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
- CG3 : Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
Competències genèriques de la UA
- CUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
- CUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament de manera oral i per escrit en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències específiques (CE):>>conceptuals
- CC5 : Capacitat per a comunicar en la llengua de l'especialitat (espanyol) i en una segona llengua en situacions orals i escrites per a fer viable la comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en els quals l'alumne exercirà la seua activitat en el futur.
Competències específiques (CE):>>procedimentals
- CP18 : Ser capaç d'utilitzar el model estàndard de la llengua espanyola, així com els mecanismes de creació i innovació lèxica com a membre actiu d'una societat en constant evolució, per a adequar la llengua espanyola a les necessitats comunicatives dels seus parlants.
- CP20 : Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
Competències específiques (CE):>>actitudinals
- CA22 : Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
- CA23 : Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
- CA24 : Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Objectius competencials i conceptuals de la matèria
OC1 - Reflexionar sobre la naturalesa complexa dels fets lingüístics i la necessitat d'entendre el llenguatge humà com un fenomen multidimensional.
OC2 - Comprendre què és, per a què s'usa, com s'expressa i com funciona el llenguatge humà.
OC3 - Ser conscient de les modalitats principals d'existència del llenguatge, prenent com a base els mecanismes a través dels quals es produeix i rep un missatge.
OC4 - Tenir una visió de la lingüística no com un camp científic estàtic i desconnectat de les necessitats i els problemes lingüístics de les societats humanes, sinó com una disciplina en continu desenvolupament i enriquiment.
OC5 - Conèixer el concepte de lingüística clínica i comprendre'n millor el propòsit, els mètodes i la raó de ser (què estudia, com ho estudia i per què ho estudia).
OC6 - Ser conscient de la diversitat de propostes de classificació dels trastorns del llenguatge i la parla.
OC7 - Comprendre per què és necessària la distinció de diversos models de trastorns del llenguatge i la parla.
OC8 – Conèixer els principals trastorns del llenguatge i la parla.
OC9 - Apropar l'alumnat a algunes de les publicacions més actuals sobre l'estudi dels trastorns del llenguatge i la parla.
OC10 - Tenir una visió global de la diversitat de la informació existent en la xarxa sobre la lingüística clínica i de les possibilitats que aquesta informació ofereix als estudiants.
Objectius competencials i procedimentals de la matèria
OP1 - Identificar i revisar les creences i actituds pròpies quant a l'estudi lingüístic dels trastorns del llenguatge i la parla.
OP2 - Sotmetre a debat conjunt les creences pròpies i extraure'n conclusions individuals.
OP3 - Diferenciar els trastorns de la parla dels trastorns del llenguatge.
OP4 - Explicar la relació entre els trastorns del llenguatge i la parla.
OP5 - Enumerar i analitzar els diversos models de classificació dels trastorns del llenguatge i la parla.
OP6 - Aplicar els coneixements apresos en aquesta matèria a exemples aplicables a la futura pràctica professional.
OP7 - Posar exemples que manifesten els diversos tipus de trastorns del llenguatge.
OP8 - Analitzar la importància i les conseqüències socials que presenten els trastorns del llenguatge i la parla al món.
OP9 - Explicar la manera com ajuden els continguts apresos en aquesta assignatura a comprendre millor la lectura de textos sobre els tipus de trastorns del llenguatge i la parla.
OP10 - Mostrar un desenvolupament de destreses instrumentals alternatives en la forma d'estudi, introduint l'ús d'Internet.
OP11 - Avaluar les pàgines web de lingüística clínica en Internet en funció de criteris de qualitat, accessibilitat, actualització de les dades i estructuració interna de la informació.
OP12 - Organitzar la informació d'acord amb les pròpies necessitats presents i futures.
OP13 - Establir connexions entre els continguts d'aquesta matèria i els tractats tant en les matèries que componen el minor en lingüística com en les matèries del grau que estan cursant.
Objectius competencials i actitudinals de la matèria
OA1 - Sentir curiositat pels continguts de l'assignatura.
OA2 - Adoptar actituds de respecte i comprensió cap als diversos tipus de trastorns del llenguatge i les persones que els pateixen.
OA3 - Valorar el futur paper com a especialistes en l'àmbit lingüístic.
OA4 - Mostrar una actitud positiva davant els recursos audiovisuals i les noves tecnologies aplicades a l'estudi dels trastorns del llenguatge i la parla.
OA5 - Valorar la importància d'avaluar la informació lingüística a què s'accedeix en Internet.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
Sense dades
;