Competencies and objectives
- Course context for academic year 2012-13
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2012-13
Course context for academic year 2012-13
Esta asignatura aborda la descripción de la norma de uso correcto de la lengua española y presenta los conocimientos mínimos que debe tener el alumno en relación a cuestiones sintácticas de la lengua española, los usos habituales y anómalos de las construcciones sintácticas del español estándar. Con esta asignatura se pretende que los alumnos se expresen de forma correcta tanto de forma oral como escrita.
El estudiante aprenderá a reconocer las concordancias y discordancias que se producen entre sujeto y predicado, estudiará los aspectos formales y semánticos de las funciones sintácticas de la construcción en español, comprenderá las cuestiones relacionadas con la impersonalidad sintáctica y semántica, observará las zonas de intersección entre predicativo y atributo, analizará las relaciones de coordinación, clasificará y distinguirá las oraciones subordinadas sustantivas, adjetivas y adverbiales y diferenciará fenómenos propios de la gramática del texto.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
General Competences (CG)
- CG3 : Oral and written communication skills.
- CG4 : Critical reasoning.
- CG5 : Capacity for analysis and synthesis.
- CG6 : Capacity for teamwork.
- CG7 : Capacity for organisation and planning.
- CG9 : Problem-solving and decision-making.
Specific Competences (CE)
- CE5 : Assess and interpret the cultural diversity of the Region of Valencia, contrasting the indigenous cultures of the region with other cultures with which relations and contacts are established, using the official languages as the vehicles for interaction.
- CE8 : Acquire skills to prepare and display content related to the human and social sciences for dissemination and for educating secondary school children, using personal skills and ICT.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2012-13
No data
;