Faculties and centres
Administrative Services
General Services
Aquesta assignatura és de quart curs i pertany al mòdul de "complementació". Aquest mòdul, compost de 30 crèdits, permet a l'alumnat formar-se en una de les vuit matèries que, amb caràcter optatiu, té a la seua disposició. Cadascuna d'aquestes matèries, a excepció del grup de Filologia Catalana, es desenvolupa en un grup tancat de 30 crèdits amb assignatures pròpies de cadascun dels grups específics. Si l'alumnat decideix cursar la matèria optativa corresponent a Filologia Catalana, disposarà d'una oferta de 7 assignatures, de les quals haurà de cursar 5. Així mateix, en lloc d'alguna d'aquestes, l'alumnat podrà cursar l'assignatura Pràctiques externes. Aquesta assignatura condueix al coneixement del nivell C1 de Valencià.
General Competences (CG)
Specific Competences (CE)
Transversal Competences
General Competences (CG)
General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)
Specific Competences (CE)
Specific Competences (CE)
Generic Degree Course Competences
Generic UA Competences
Generic Degree Course Competences
Generic UA Competences
Specific Competences (CE):>>Conceptual
Specific Competences (CE):>>Procedural
Specific Competences (CE):>>Attitude
No data
1. Conéixer les propietats bàsiques del text des d'un punt de vista discursiu.
2. Conéixer la tipologia de textos des d'un punt de vista discursiu.
3. Conéixer els mitjans teòrics de l'anàlisi del discurs en el comentari de textos.
4. Conéixer les possibilitats d'aplicació del comentari de textos a l'ensenyament de la llengua.
5. Analitzar les propietats textuals d'un discurs.
6. Classificar els textos segons la tipologia a què puguen pertànyer.
7. Produir textos adequats a la situació comunicativa quant als trets de la variació, cohesionats, coherents i correctes.
8. Fer servir adequadament els mitjans teòrics de l'anàlisi del discurs en el comentari de textos.
9. Fer servir el comentari de text com a instrument didàctic per a millorar la competència comunicativa dels aprenents de llengua catalana en l'ensenyament secundari i en el batxillerat.
10. Mostrar una actitud positiva davant el comentari de text com a instrument per a millorar la competència comunicativa dels alumnes i la capacitat d'anàlisi crítica dels lectors.
11. Traslladar l'anàlisi del discurs a la realitat quotidiana, com a eina de reflexió sobre la forma i el contingut ideològic dels textos orals i escrits reals (cinema, premsa, publicitat).
12. Fer servir correctament i amb eficàcia comunicativa la normativa (especialment la pronúncia però també l'ortografia, la gramàtica, la lexicosemàntica i la fraseologia) que regula l'ús de la llengua en el registre formal de l'àmbit acadèmic, sobretot dels textos expositivoargumentatius (en el canal oral: exposició, debat i entrevista; en el canal escrit: informe i treball acadèmic).
13. Fer servir correctament les convencions ortotipogràfiques del registre formal escrit de l'ambit acadèmic).