Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2010-11

La asignatura Lengua árabe: básico II tiene como objetivo la adquisición de una competencia comunicativa básica en lengua árabe estándar mediante el desarrollo de las destrezas lingüísticas, receptivas y productivas, correspondientes al nivel A2 del MCER.

 

Esta asignatura pertenece al módulo de especialización del Grado en Estudios Árabes e Islámicos y supone la continuación del aprendizaje de la lengua árabe iniciado en la asignatura Lengua árabe: básico I y que culmina en la asignatura Lengua árabe: avanzado II.

 

La lengua árabe, en tanto que lengua de especialización, está directamente relacionada con el resto de asignaturas del Grado dado que es el principal vehículo lingüístico de conocimiento y desarrollo de las competencias vinculadas a los diferentes perfiles profesionales para los que capacita el título.


 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Habilitats d'obtenció i gestió de la informació que permeten l'aprenentatge al llarg de la vida.
  • CG10 : Relacionar els estudis àrabs i islàmics amb la filologia i altres disciplines, així com treballar en un equip interdisciplinari en context nacional i internacional.
  • CG11 : Apreciar la diversitat, el plurilingüisme i la multiculturalitat de la societat actual.
  • CG12 : Respectar els drets fonamentals i potenciar els valors democràtics, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau.
  • CG2 : Capacitat d'aplicar els coneixements adquirits en la pràctica.
  • CG3 : Capacitat per a planificar i gestionar el temps.
  • CG4 : Capacitat d'aprendre i treballar de manera autònoma i en equip.
  • CG5 : Capacitat autocrítica que permeta la preocupació per la qualitat i la millora contínua.
  • CG6 : Interpretar, analitzar, sintetitzar i avaluar la informació de forma científica i crítica.
  • CG7 : Prendre decisions, resoldre problemes i adaptar-se a les noves situacions.
  • CG8 : Generar noves idees, dissenyar i gestionar projectes amb iniciativa i esperit emprenedor.
  • CG9 : Transmetre coneixements de la seua disciplina, elaborar i defensar arguments i exposar problemes i solucions davant d'un públic especialitzat o no especialitzat.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Comprendre les teories clau de les disciplines vinculades amb els Estudis Àrabs i Islàmics i aplicar-les en la pràctica per a desembolicar-se adequadament en els diferents perfils professionals per als quals capacita el títol o emprendre estudis posteriors amb alt grau d'autonomia.
  • CE2 : Comunicar-se en llengua àrab estàndard, oralment i per escrit, per a interactuar satisfactòriament en els mitjans acadèmics i professionals per als quals capacita el títol.
  • CE3 : Comprendre les característiques lingüístiques específiques de la llengua àrab per a utilitzar-la correctament i aplicar aquestes característiques a l'anàlisi, la comprensió, la producció i l'adequació de l'àrab en les seues manifestacions orals i escrites, així com el contrast lingüístic i la traducció.
  • CE4 : Conèixer les varietats geogràfiques de l'àrab i comunicar-se en àrab dialectal (magrebí i oriental) per a interactuar satisfactòriament en els mitjans professionals per als quals capacita el títol.
  • CE5 : Capacitat d'interpretar, produir i desenvolupar descriptiva i argumentativament documents acadèmics o informes tècnics relacionats amb els mitjans professionals per als quals capacita el títol.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Capacitar l'estudiant per a resoldre les tasques comunicatives més immediates tant a classe com en situacions molt quotidianes, en àrab estàndard oralment i per escrit en un grau de domini mínim: nivell A2 del MCER.
  • L'estudiant serà capaç d'identificar la intenció comunicativa, l'assumpte i els punts principals i extraure informació essencial de missatges contextualitzats, així com produir textos coherents relacionats amb els seus interessos. A més de reconèixer algunes expressions col·loquials molt freqüents i referències culturals.
  • Acostar l'estudiant a alguns aspectes socials i culturals de la vida quotidiana.
  • Arriscar-se en l'ús de la llengua.
  • Reconèixer els progressos i les dificultats, així com valorar les estratègies emprades en l'aprenentatge.
  • Reforçar la motivació de l'estudiant i buscar ocasions d'assajar amb la llengua àrab.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11

  • Lingüísticos: alcanzar un repertorio suficiente de exponentes léxicos y gramaticales para las funciones del nivel. Utilizar correctamente las estructuras aprendidas, con pronunciación clara y buena ortografía.
  • Funcionales: poner en práctica las funciones comunicativas contempladas para el nivel a través de las actividades de comunicación.
  • Comunicativos: Leer: captar el sentido globlal,puntos principales y detalles relevantes de textos sencillos.Reconocer formatos y convenciones de los tipos de textos. Escuchar: captar la intención comunicativa, el asunto y los puntos principales de mensajes orales sencillos. HAblar: realizar intervenciones breves, comprensibles y coherentes. Conversar: realizar intercambios sencillos. Escribir: escribir mensajes y textos sencillos organizados y cohesionados.
  • Sociolingüísticos: emplear fórmulas de relación social usuales. Conocer expresiones coloquiales muy frecuentes.
  • Culturales: conocer y considerar aspectos sociales y culturales árabes e islámicos y convenciones de la vida cotidiana.
  • Estratégicos: aplicar estrategias de aprendizaje y comunicación. Identificar errores. Arriesgarse en el uso de la lengua.

 

 

 

Dades generals

Codi: 29510
Professor/a responsable:
GARCIA CECILIA, MARIA CRISTINA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIES INTEGRADES
    Àrea: ESTUDIS ÀRABS I ISLÀMICS
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 1,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix