Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2023-24
Esta asignatura pretende ofrecer al alumno una inmersión en las líneas principales que configurarán a corto y medio plazo las relaciones entre el producto hotelero y el cliente. No solo con la introducción y gestión de nuevas técnicas y herramientas, sino también a través del conocimiento de los nuevos perfiles de viajeros y sus necesidades, podremos planificar el producto físico y el servicio personalizado que satisfaga sus expectativas y un modelo de comunicación y distribución que aproxime la oferta y su correspondiente información a su público objetivo.
Esta asignatura estaría enmarcada dentro del perfil empresarial de los estudiantes de turismo. En cuanto a la coordinación de esta asignatura dentro de la estructura académica del grado, la asignatura de Tendencias e Innovación en el sector Hoteles profundiza en conceptos expuestos en Operaciones y Procesos de Producción, Fundamentos de Economía de la Empresa y Dirección Estratégica de Empresas Turísticas.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2023-24
Competències específiques (CE)
- CE12 : Dirigir i gestionar (management) els diferents tipus d'organitzacions turístiques.
- CE13 : Manejar tècniques de comunicació.
- CE20 : Conèixer el procediment operatiu de l'àmbit d'allotjament.
- CE6 : Tenir una marcada orientació de servei al client.
- CE8 : Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiva de la seua explotació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Adquirir una intensa orientació de servei al client.
- Avaluar els potencials de l'empresa hotelera i conceptualitzar-ne l'anàlisi productiva d'explotació.
- Dirigir i gestionar un hotel en base a criteris d'innovació.
- Conèixer les noves tècniques de comunicació exterior i de relacions interdepartamentals.
- Aplicar tècniques innovadores en el procediment operatiu de l'hotel.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24
- Introducción a la operativa del hotel y a la atención al cliente desde las nuevas tendencias hoteleras
- Introducción a las nuevas herramientas y conceptos de comercialización hotelera.
- Ofrecer una visión global sobre la dirección de una empresa de alojamiento.
Dades generals
Codi:
23561
Professor/a responsable:
Pereira Moliner, Jorge
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
ORGANITZACIO D'EMPRESES
Àrea: ORGANITZACIO D'EMPRESES
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN TURISME
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)
-
DOBLE GRAU EN TURISME I ADMINISTRACIÓ I DIRECCIÓ D'EMPRESES
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 5)