Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2023-24
Asignatura de cuarto curso optativa y obligatoria del itinerario Economía de la Empresa Turística, incluida dentro de la materia Dirección y gestión de servicios turísticos. Esta asignatura complementa asignaturas previas sobre gestión empresarial como Fundamentos de Economía de la Empresa, Dirección Estratégica de Empresas Turísticas, Dirección y Planificación de Recursos Humanos en el Turismo, y Operaciones y Procesos de Producción en Empresas Turísticas
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2023-24
Competències específiques (CE)
- CE11 : Definir objectius, estratègies i polítiques comercials.
- CE12 : Dirigir i gestionar (management) els diferents tipus d'organitzacions turístiques.
- CE13 : Manejar tècniques de comunicació.
- CE19 : Gestionar el territori turístic d'acord amb els principis de sostenibilitat.
- CE26 : Planificar i gestionar els recursos humans de les organitzacions turístiques.
- CE6 : Tenir una marcada orientació de servei al client.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer el significat de qualitat i gestió de la qualitat.
- Conèixer els models de qualitat que poden aplicar les empreses turístiques (sistema de qualitat turística espanyola, model EFQM, norma ISO 9000).
- Saber descriure documents necessaris per a implantar les normes de qualitat en empreses turístiques.
- Saber utilitzar algunes eines de qualitat (diagrama causa-efecte, diagrama de Pareto, queixes, suggeriments, enquestes, etc.).
- Conèixer el significat de la gestió mediambiental per a una empresa turística i saber aplicar les eines i sistemes de gestió ambiental que pot utilitzar (bones pràctiques, etiqueta ecològica, norma ISO 14001, reglament EMAS).
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24
Competencias específicas (CE):
CE6: Tener una marcada orientación de servicio al cliente.
CE11: Definir objetivos, estrategias y políticas comerciales.
CE12: Dirigir y gestionar (Management) los distintos tipos de organizaciones turísticas.
CE13: Manejar técnicas de comunicación.
CE19: Gestionar el territorio turístico de acuerdo con los principios de sostenibilidad.
CE26: Planificar y gestionar los recursos humanos de las organizaciones turísticas.
OBJETIVOS DE APRENDIZAJE
o Conocer el significado de calidad y gestión de la calidad.
o Conocer los modelos de calidad que pueden aplicar las empresas turísticas (sistema de calidad turística española, norma ISO 9001)
o Saber redactar documentos necesarios para implantar las normas de calidad en empresas turísticas
o Saber utilizar algunas herramientas de calidad (diagrama causa-efecto, gráfico de pareto, quejas, sugerencias, encuestas, etc.)
o Conocer el significado de la gestión medioambiental para una empresa turística y saber aplicar las herramientas y sistemas de gestión ambiental que puede utilizar (buenas prácticas, etiqueta ecológica, norma ISO 14001, Reglamento EMAS).
Dades generals
Codi:
23550
Professor/a responsable:
Tari Guillo, Juan Jose
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
ORGANITZACIO D'EMPRESES
Àrea: ORGANITZACIO D'EMPRESES
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
DOBLE GRAU EN TURISME I ADMINISTRACIÓ I DIRECCIÓ D'EMPRESES
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 5)
-
GRAU EN TURISME
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)