Competencies and objectives
- Course context for academic year 2021-22
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2021-22
Course context for academic year 2021-22
En la formación de los profesionales del turismo resulta imprescindible el aprendizaje de los idiomas para la correcta comunicación con la clientela extranjera. En este contexto, y tras la formación recibida en Francés para Turismo I y Francés para Turismo II, se inscribe la asignatura Francés para Turismo III, que servirá para acreditar un nivel de lengua francesa B1. Este nivel no solo será útil para el estudiante en cualquier situación de comunicación profesional en lengua francesa, sino que también le servirá para acreditar su nivel de lengua para cualquier intercambio o estancia en universidades o lugares de trabajo de lengua francesa que lo requiera. Asimismo, le capacitará para presentarse al Diplôme du Tourisme et de l'Hôtellerie (DFP B1) de la Chambre de Commerce et d'Industrie de Paris que se realiza todos los años en la Universidad de Alicante y que goza de prestigio internacional en el sector turístico.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)
- CGUA1 : Understand and express oneself in a foreign language in one's discipline.
- CGUA4 : Be able to commit oneself ethically with sustainability, fundamental rights, equality of men and women, the principles of equal opportunity and universal accessibility for the disabled, as well as the values of a peaceful, democratic culture.
Specific Competences (CE)
- CE13 : Master communication techniques.
- CE16 : Communicate orally and in writing in a second foreign language.
- CE17 : Communicate orally and in writing in a third foreign language.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2021-22
No data
;