Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2016-17
Contexto de la asignatura (2016-17)
Asignatura dedicada a comprender y valorar la perspectiva de otras culturas y costumbres, reconociendo la diversidad humana, apreciando su valor y amplitud, siendo capaces de gestionar esa diversidad en los diversos ámbitos profesionales a partir de conocer los instrumentos específicos para investigar el patrimonio etnológico tangible e intangible realizando intervenciones y proyectos de gestión del mismo al mismo tiempo que profundizar en el ámbito del sector cultural para el desarrollo de acciones de promoción y gestión cultural El perfil profesional está orientado no sólo a la docencia sino a la gestión y difusión cultural tanto en el ámbito privado como en el público, además de una formación humanística orientada a completar la formación de cualquier profesional.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG10 : Reconeixement de la diversitat cultural i de la igualtat d'oportunitats.
- CG3 : Competències en comunicació oral i escrita.
- CG4 : Raonament crític.
- CG5 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG6 : Capacitat de treball en equip.
- CG7 : Capacitat d'organització i planificació.
- CG8 : Creativitat i capacitat d'iniciativa.
- CG9 : Resolució de problemes i presa de decisions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Conèixer el comportament humà en societat mitjançant mètodes i tècniques d'anàlisis específiques i d'aquesta manera desenvolupar un compromís ètic amb la igualtat de gènere i una especial capacitat per a les relacions interpersonals.
- CE4 : Comprendre la realitat territorial, socioeconòmica, política i cultural contemporània, internacional i nacional, per a interpretar i transmetre críticament la configuració del món actual, amb particular atenció al procés d'integració europea, així com a la configuració de l'estat espanyol i la seua projecció en el món.
- CE5 : Valorar i interpretar la diversitat cultural pròpia de la Comunitat Valenciana, contrastant la cultura pròpia d'aquest territori amb altres cultures amb les quals s'estableixen relacions i contactes, mitjançant l'ús de les llengües oficials com a llengües vehicular.
- CE6 : Conèixer i valorar els recursos del patrimoni cultural i natural propis per a contribuir a una gestió, sensible i dotada d'esperit crític, del desenvolupament sostenible.
- CE7 : Fer un ús creatiu i emprenedor dels principis bàsics d'organització i gestió pública i privada i de les TIC per a avaluar, crear i dur a terme projectes de difusió de la cultura.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer les teories sobre la diversitat social i cultural a través dels diferents grups ètnics.
- Comprendre i valorar la perspectiva d'altres cultures i costums, reconeixent la diversitat humana, apreciant el seu valor i amplitud, sent capaços de gestionar aquesta diversitat en els diversos àmbits professionals.
- Conèixer els processos de la pluralitat i les relacions interculturals.
- Adquirir les bases per a la comparació les diferents manifestacions culturals.
- Conèixer els instruments específics per a investigar el patrimoni etnològic tangible i intangible realitzant intervencions i projectes de gestió.
- Aprofundir en l'àmbit del sector cultural per al desenvolupament d'accions de promoció i gestió cultural.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
Objetivos formativos
Conocer las teorías sobre la diversidad social y cultural a través de los diferentes grupos étnicos.
Comprender y valorar la perspectiva de otras culturas y costumbres, reconociendo la diversidad humana, apreciando su valor y amplitud, siendo capaces de gestionar esa diversidad en los diversos ámbitos profesionales.
Conocer los procesos de la pluralidad y las relaciones interculturales.
Adquirir las bases para la comparación las diferentes manifestaciones culturales.
Conocer los instrumentos específicos para investigar el patrimonio etnológico tangible e intangible realizando intervenciones y proyectos de gestión del mismo.
Profundizar en el ámbito del sector cultural para el desarrollo de acciones de promoción y gestión cultural.
Objetivos específicos aportados por el profesorado (2016-17)
Conocer las teorías sobre la diversidad social y cultural a través de los diferentes grupos étnicos.
- Comprender y valorar la perspectiva de otras culturas y costumbres, reconociendo la diversidad humana, apreciando su valor y amplitud, siendo capaces de gestionar esa diversidad en los diversos ámbitos profesionales.
- Conocer los procesos de la pluralidad y las relaciones interculturales.
Adquirir las bases para la comparación las diferentes manifestaciones culturales.
- Conocer los instrumentos específicos para investigar el patrimonio etnológico tangible e intangible realizando intervenciones y proyectos de gestión del mismo.
Profundizar en el ámbito del sector cultural para el desarrollo de acciones de promoción y gestión cultural.
Objetivos específicos aportados por el profesorado:
Conocer la diversidad social y cultural de nuestras sociedades basadas en la multiculturalidad y la interculturalidad así mismo el reconocimiento de los instrumentos necesarios para el reconocimiento del patrimonio etnológico tangible e intangible y sus posibilidades interpretativas, de divulgación y de gestión.
Dades generals
Codi:
29045
Professor/a responsable:
MARI MOLINA, MARIA JESUS
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,80
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
HUMANITATS CONTEMPORÀNIES
Àrea: ANTROPOLOGIA SOCIAL
Crèdits teòrics: 1,8
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN HUMANITATS
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 4)