Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2022-23
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
Context de l'assignatura per al curs 2022-23
DATOS GENERALES DE DENOMINACIÓN DE LA ASIGNATURA: Consolidación y desarrollo de Europa (siglos XI-XV) CURSO: 2º SEMESTRE: 2º CRÉDITOS ECTS: 6 DEPARTAMENTO Y ÁREAS: Historia Medieval, Historia Moderna y Ciencias y Técnicas Historiográficas. ESTUDIOS EN LOS QUE SE IMPARTE: Grado en Historia CONTEXTO DE LA ASIGNATURA. Asignatura dedicada a la explicación y comprensión del desarrollo de los procesos políticos, económicos, sociales y culturales en Europa durante los siglos XI-XV.PROFESOR/A RESPONSABLE: Miguel-Ángel González Hernández. PROFESORADO: Miguel-Ángel González Hernández.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Raonament crític.
- CG10 : Treball en equip de caràcter interdisciplinari.
- CG2 : Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
- CG5 : Comunicació oral i escrita adequada al context social actual.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Identificar, analitzar i explicar la història des dels àmbits local, nacional, europeu i universal, entesa com un procés complex i dinàmic.
- CE10 : Capacitat d'utilitzar els recursos, les tècniques informàtiques i d'Internet amb la finalitat d'actualitzar els coneixements en els nous instruments de difusió de la informació.
- CE2 : Comprendre i explicar la relació entre els esdeveniments, processos i conflictes actuals i els desenvolupats en el passat.
- CE4 : Utilitzar amb propietat els conceptes, categories, teories i temes més rellevants de les diferents branques de la investigació històrica (econòmica, social, política, cultural, de gènere, entre altres), així com apreciar la importància que tenen per a la investigació els diversos contextos econòmics, polítics, culturals i socials.
- CE6 : Obtenir l'habilitat per a usar críticament les fonts documentals històriques, així com els instruments de recopilació de la informació (catàlegs documentals i bibliogràfics, inventaris d'arxiu, bases de dades electròniques, entre altres).
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Identificar i analitzar la història d'Europa en el període formatiu (segles XI-XV), com a procés diacrònic, complex i dinàmic.
- Identificar les diverses formes d'estructuració del poder en les societats plenomedievals i baixmedievals.
- Caracteritzar les estructures socioeconòmiques en el conjunt de societats europees i la relació amb les societats africanes i asiàtiques coetànies.
- Distingir les transformacions polítiques, socials, econòmiques i culturals, l'evolució de les institucions i la incidència en els canvis de les societats plenomedievals i baixmedievals europees i mediterrànies, atenent a les relacions internacionals.
- Situar les categories i els conceptes associats a la història d'Europa. Comparar aquests paràmetres amb altres societats com les preindustrials i capitalistes.
- Conèixer i distingir les estructures, les realitats i les bases materials que han influït en la formació moderna i contemporània dels països ibèrics, europeus i mediterranis, atenent al procés de globalització sorgit en els segles XIV-XV.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
1. Situar los conceptos y categorías asociados a la Historia de Europa. Comparar estos parámetros con otras sociedades como las preindustriales y capitalistas. 2. Conocimiento y familiarización con las fuentes y recursos bibliográficos básicos en la historiografía medieval pasada y reciente.
;